روسیه شانس اوکراین برای حمله به کریمه و کشتی های روسی را ارزیابی کرد

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر کریمه
کریمه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پیشین نیروهای ویژه نیروی هوایی روسیه اذعان داشت: اوکراین هیچ فرصتی برای اصابت موشک جدید ضد کشتی R-360 از مجموعه نپتون علیه کشتی های روسی در کریمه را ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرهنگ سرگئی خاتیلوف رئیس پیشین موشک های ضد هوایی فرماندهی نیروهای ویژه نیروی هوایی روسیه در مصاحبه با Ura.ru، بیانیه ای که پیش از این توسط کارشناس نظامی اوکراین انجام شده بود را مورد ارزیابی قرار داد.

کارشناس: موشک جدید اوکراین می تواند اهدافی را در کریمه هدف قرار دهد - اسپوتنیک ایران
کارشناس: موشک جدید اوکراین می تواند اهدافی را در کریمه هدف قرار دهد

به گفته خاتیلوف، در صورت لزوم، پایگاه نظامی دریایی روسیه قادر خواهد بود بدون نیاز به امکانات اضافی، حمله نیروهای وظیفه را دفع کند، زیرا پایگاه مجهز به تجهیزات "بدتر از پایگاه نظامی در سواستوپل" نیست.

وی گفت: سیستم دفاع هوایی و موشکی ساحلی در آنجا وجود دارد؛ با این سیستم ها کاری از پس اوکراینی ها بر نمی آید، هیچ کس به آنها اجازه نمی دهد از راه دور شلیک کنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: "نپتون" در واقع نسخه اصلاح شده سلاح های اتحاد جماهیر شوروی از دهه 1980-1990 است.

در همان زمان، خاتیلوف تصریح کرد، ارتش اوکراین قبلاً این موشک را برای اهداف سطحی آزمایش کرده بود، اما آنها نتوانستند به خصوصیات بهبود یافته ای دست یابند.

در اوایل ماه ژوئن، میخائیل ژیخوروف کارشناس نظامی اوکراین اعلام کرد، موشک ضد کشتی نپتون می تواند به کشتی های روسی در نووراسیسک برسد.

به گفته وی، ظهور چنین موشکی ظاهراً برای «ماشین نظامی» اوکراین امکان هدف قرار دادن اهدافی در اطراف کریمه و از سواحل دریای آزوف کشتی های روسی در مجاورت بندر نووراسیسک را فراهم می آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала