در دیدار ظریف و اتمر چه گذشت؟

© وزارت خارجه افغانستان در دیدار ظریف و اتمر چه گذشت؟
در دیدار ظریف و اتمر چه گذشت؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران و سرپرست وزارت خارجه افغانستان در سه دور گفت‌وگو توافق کردند سند جامع همکاری‌های دو کشور حداکثر تا سه ماه آینده نهایی شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان که در صدر هیاتی بلند پایه به ایران سفر کرده است با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

 وزارت خارجه ایران درباره این دیدار نوشت: حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان که امروز (یکشنبه) در رأس هیأتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی به ایران آمد پیش از ظهر امروز در ساختمان شماره یک وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مهمان محمد جواد ظریف بود.

در حساب توئیتری وزارت امور خارجه ایران آمده است: دو طرف در سه دور گفت‌وگو آخرین تحولات روابط دوجانبه از جمله همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی،  مرزی، شهروندان و پناهجویان، حمل و نقل و دیگر موضوعات مورد علاقه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

وزارت خارجه ایران افزود: سند جامع همکاری‌های جامع دو کشور از جمله محورهای این گفت‌وگو بود و قرار شد حداکثر تا سه ماه آینده نهایی شود. هیأت ۴۵ نفره بلندپایه کشور همسایه افغانستان طی امروز و فردا در قالب هشت کمیته توافقات وزرای امور خارجه دو کشور را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهند داد.

​رسول موسوی، دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه افغانستان روز گذشته این سفر را یک سفر سیاسی و به منظور طراحی آینده روابط دو کشور و بررسی مسائل بین دو کشور برشمرده و بیان داشت: پس از انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان، برخی از مسائل سیاسی درون افغانستان، تشکیل دولت در این کشور را یک مقدار با تاخیر مواجه کرد که خوشبختانه پس از حل مسائل سیاسی، دولت جدید افغانستان تشکیل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала