افزایش تغییر جنسیت در میان زنان ایرانی +عکس

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر مخفی کردن جوش صورت زن استرالیایی را فلج کرد
مخفی کردن جوش صورت زن استرالیایی را فلج کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران از افزایش تغییر جنسیت در میان زنان ایرانی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، عباس مسجدی آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران در یک نشست خبری از افزایش تغییر جنسیت در میان زنان ایرانی خبر داد و عنوان کرد: «در حوزه اخلال جنسیتی در سال گذشته ۵۸۰ پرونده بوده که ۴۰۰ پرونده مربوط به خانم‌ها بود و تغییر جنسیت در خانم‌ها افزایش یافته است. از این میان ۱۰۳ مورد آن تایید شده و ۱۸۰ پرونده مربوط به آقایان بوده که ۵۶ مورد آن تایید شده است.»

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی وب‌سایت برترین‌ها (@bartarinha_news) on

کاربران در واکنش به افزایش آمار متقاضیان زن برای تغییر جنسیت در ایران نظرات متفاوتی دارند. بسیاری از این کاربران محدودیت‌های جدی و گسترده برای زنان را از عوامل مهم این اتفاق می‌دانند و معتقدند در مملکتی که هیچ قانونی به نفع زن‌ها وجود ندارد و مداوم مورد تحقیر، توهین، آزار و شکنجه روانی و جسمانی قرار می‌گیرند دور از انتظار نیست که این زنان برای نجات خود دست به تغییر جنسیت بزنند.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

این کاربران با اشاره به خودکشی‌های اخیر دختران جوان و کشته شدن دختران نوجوان به دست خانواده‌هایشان، بر این باورند در ایران زندگی برای بسیاری از زنان سخت و غم‌انگیز و حتی عاری از شادی‌های کوچک شده است که باعث می‌شود آنان را به این سو سوق دهد. کاربران همچنین این موضوع را ریشه در فرهنگ ایرانی می‌دانند و معتقدند با توجه به اینکه در همه جای دنیا خشونت و تبعیض علیه زنان وجود دارد در ایران این موضوع به شدت دیده می‌شود و همه روزه در ایران خبرهایی از تبعیض و تحقیر زنان شنیده می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by آژانس خبری تبریزمن (@tabrizeman.online) on

جمعی از کاربران اما معتقدند این افراد کسانی هستند که پس از تجربه از زن بودن‌شان و لذت بردن از زندگی تصمیم می‌گیرند تغییر جنسیت دهند و هویتی تازه برای خود داشته باشند اما در نهایت از تغییر جنسیت پشیمان می‌شوند. کاربرانی نیز در پاسخ به این نظرات عنوان می‌کنند باید تراجنسی‌ها را درک کرد و آنان را قضاوت نکرد، این کاربران تغییر جنسیت را بهترین راه حل برای رسیدن این افراد به آرامش و زندگی عادی می‌دانند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала