افشای سر و راز سامانه لیزری«پرسوت» روسیه

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر افشای سر و راز سامانه لیزری«پرسوت» روسیه
افشای سر و راز سامانه لیزری«پرسوت» روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامانه لیزری روسیه برای نورافکنی شدید ماهواره‌های دشمن درنظرگرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سامانه لیزری روسیه برای نورافکنی شدید ماهواره‌های دشمن درنظرگرفته شده است که به رهگیری مواضع موشک های بالستیکی بین قاره‌ای روسیه می‌پردازند.

بارت هندرکس تحلیلگر مسایل فضایی در مقاله منتشره در مجلهٔ امریکایی The Space Review اعلام کرد که هدف این سیستم لیزری روسیه، پرتاب نورافکنی شدید بسوی ماهواره های دشمن برای جلوگیری از ردیابی موشک‌های بالستیکی روسیه است.

پرتاب  موشک حامل ماهواره های جاسوسی امریکا به مدار زمین - اسپوتنیک ایران
پرتاب موشک حامل ماهواره های جاسوسی امریکا به مدار زمین

این مقاله که با عنوان  «افشای راز ابرتسلیحات روسی» با اتکا به منابع آزاد و تصاویر ماهواره‌ای نوشته شده است، در باره آن است که این مجتمع لیزری روسی نور بیش از حد را پخش می‌کند تا مانع از فعالیت ردیابی ماهواره های دشمن شود. ماهواره ها نمی توانند در مقابل چنین سطح بالای نورافکنی مقاومت کنند و از کار خواهند افتاد.

طراح اصلی سیستم لیزری «پرسوت» سازمان فدرال اتمی روسیه است. به عقیده هندریکس، این سامانه، قوی ترین مجتمع لیزری در جهان است. کارشناس نتوانست نوع لیزر مورد استفاده در سامانه « پرسوت» روسی را مشخص کند. در بین انواع نیرومند لیزر از نمونه لیزر با ترکیب هسته‌ای و لیزر فتوسنتز اکسیژن و ید با پمپاژ مواد منفجره یُد، نام برده شده است. این سامانه‌ها در 5 محل مستقر شده اند که 4 محل استقرار مشخص هستند، اما اطلاعات در باره 5-مین محل استقرار سامانه لیزری روسیه فاش نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала