عملیات مشترک ایران و کویت برای یافتن مفقودین شناور بهبهان

© REUTERS / Adek Berry/Poolعملیات مشترک ایران و کویت برای یافتن مفقودین شناور بهبهان
عملیات مشترک ایران و کویت برای یافتن مفقودین شناور بهبهان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عملیات مشترک هوایی و دریایی ایران و کویت برای جستجوی دو دریانورد مفقود شده سانحه غرق شدن شناور بهبهان آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، نادر پسنده، مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران از آغاز عملیات مشترک هوایی و دریایی ایران و کویت برای جستجوی دو دریانورد مفقود شده سانحه غرق شدن شناور بهبهان خبر داد.

انتشار نخستین تصاویر از لحظه غرق شدن کشتی ایرانی بهبهان + ویدئو - اسپوتنیک ایران
انتشار نخستین تصاویر از لحظه غرق شدن کشتی ایرانی بهبهان + ویدئو

پسنده بیان داشت: از آنجا که طبق مدل‌سازی رایانه‌ای احتمال مفقودین شناور در آب تحت تاثیر جریانات دریایی و باد امواج به آب های کویت وجود داشت، از روز گذشته جستجو و عملیات مشترک دو کشور برای یافتن مفقودین شناور بهبهان در آب‌های تحت حاکمیت کویت آغاز شد.

مدیر کل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران در تشریح عملیات مشترک گفت: این عملیات بر اساس شناور تخصصی ناجی ۴ و دو شناور و یک هلیکوپتر از سوی کشور کویت مطابق با طرح استاندارد جستجوی ترکیبی هوا و دریا در منطقه تعیین شده در آب‌های کشور کویت به صورت کامل و تخصصی انجام شد اما متاسفانه اثری از مفقودین پیدا نکردیم.

وی افزود: شناور ناجی ۴ پس از اتمام عملیات مشترک و در مسیر برگشت به ایستگاه در آب‌های داخلی کشورمان جستجوی دریایی را ادامه داد. گرچه متاسفانه قادر به یافتن اثری از مفقودین شناور بهبهان نشدیم اما این سطح از همکاری‌های دو کشور دوست ایران و کویت نشان از اهمیت هر دو کشور به جان و ایمنی دریانوردان با هر ملیتی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала