اختلاف نظر ترامپ و بولتون بر سر جنگ عراق

© AFP 2023 / BRENDAN SMIALOWSKIاختلاف نظر ترامپ و بولتون بر سر جنگ عراق
اختلاف نظر ترامپ و بولتون بر سر جنگ عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا عقاید جان بولتون، مشاور سابقش در مورد جنگ عراق را نادرست می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ گفت كه وی با دستیار سابق امنیت ملی خود جان بولتون مخالف بوده است و به ویژه از وی بخاطر موضع گیری‌اش در مورد جنگ عراق انتقاد كرد.

ترامپ در مصاحبه با پولیتیکو اظهار داشت که یک بار با بولتون درباره حمله آمریکا به عراق در سال 2003 که یکی از ایدئولوژیست های آن بولتون بود بحث کرده بود و دوباره سخنان او را در دفاع از این جنگ شنید.

ترامپ گفت: "  من به او گفتم - جان، صادقانه بگویم، اگر هنوز به آن اعتقاد دارید، پس یک جای کار شما ایراد دارد. من باز اعتقادت در آن زمان را می‌توانم درک می کنم."

او همچنین در مورد بولتون گفت که وی "در خواب" است. ترامپ افزود: "همه فکر می کردند او دیوانه است."

دادگاه در روز جمعه در مورد درخواست وزارت دادگستری مبنی بر تعلیق کتاب بولتون با نام " اتاق، جایی که آن اتفاق افتاد: خاطرات کاخ سفید" بازنگری خواهد کرد. دولت ترامپ ادعا می کند که این کتاب حاوی اطلاعات طبقه بندی شده است و بولتون محتوای آن را با مقامات هماهنگ نکرده است. بولتون می گوید که هیچ اطلاعات پنهانی در این کتاب وجود ندارد و کاخ سفید درخواست کرد که او سخنان ناخوشایند درباره ترامپ را حذف کند. ناشر ادعا می کند که این کتاب قبلاً چاپ شده و توزیع شده است ، گرچه هنوز به فروش نرفته است، بنابراین انتشارات واقعی نمی تواند به حالت تعلیق درآید. در آستانه جلسه دادگاه، تعدادی از نشریات قطعه های طولانی از کتاب را منتشر کردند که حاوی انتقاد شدید از ترامپ است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала