فرمانده آمریکایی: ایران به دنبال اخراج ما از منطقه است

CC BY 2.0 / U.S. Navy/ Lt. Chad A. Dulac / Headed home فرمانده آمریکایی: ایران به دنبال اخراج ما از منطقه است
 فرمانده آمریکایی: ایران به دنبال اخراج ما از منطقه است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال «کنت مکنزی» اعلام کرد که از نظر وی ایران به دنبال جنگ با آمریکا نیست و هدفش اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنيم، ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) درباره احتمال رویارویی نظامی بین ایران و آمریکا به خبرنگاران گفت: آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و من فکر نمی‌کنم که رهبران ایران نیز به دنبال جنگ با ما باشند، بلکه آنها خواستار اخراج ما از منطقه هستند.

شنیدن صدای انفجار در اطراف پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق - اسپوتنیک ایران
شنیدن صدای انفجار در اطراف پایگاه نظامیان آمریکایی در عراق

وی درباره موضوعات اصلی در مذاکرات میان مقامات واشنگتن و بغداد است نیز اظهار داشت: آمریکا می‌گوید که تعداد نیروهایش در عراق کاهش خواهد یافت، اما به صفر نخواهد رسید. این کار با مشورت عراقی‌ها انجام خواهد شد.

در دی ماه پارلمان عراق با حضور بیش از 170 نماینده نشستی فوق‌العاده برگزار کرد که در آن موضوع اخراج نیروهای نظامی خارجی از این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

با تصویب پارلمان عراق، دولت این کشور موظف شد که درخواست کمک خود از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش را فسخ کرده، برای جلوگیری از استفاده آنها از حریم هوایی، زمینی و دریایی اقدام کند، از طریق وزیر خارجه فوراً از آمریکا به‌دلیل تجاوزات و نقض خطرناک امنیت و حاکمیت عراق به سازمان ملل و شورای امنیت شکایت کند و در نهایت تحقیقات را در بالاترین سطوح برای شناخت ابهامات حمله هوایی آمریکا و مطلع کردن پارلمان از نتایج آن طی هفت روز از تاریخ این قانون انجام دهد.

پس از ترور سردار سلیمانی، عراق نیز خواهان خروج نیروهای امریکایی از عراق شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала