رسیدن سیگنال های دارای منشأ ناشناخته به زمین از فضای کیهانی

© Photo / ESOرسیدن سیگنال های دارای منشأ ناشناخته به زمین از فضای کیهانی
رسیدن سیگنال های دارای منشأ ناشناخته  به زمین از فضای کیهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از اخترشناسان ، از جمله پژوهشگران انستیتوی فناوری ماساچوست در ایالات متحده ، سیگنال های کیهانی تکرار شونده مربوط به تشعشعات رادیویی سریع و متوالی را کشف کرده اند که منشأ آنها ناشناخته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله  Nature ،  این منبع که با عنوان FRB 180916.J0158 + 65 مشخص شده ، 500 میلیون سال نوری از زمین فاصله دارد.

FRB 180916.J0158 + 65 ، کشف شده با استفاده از تلسکوپ CHIME در کانادا ، اولین منبع تولیدکننده چرخه تکرار شونده امواج رادیویی سریع  و متوالی بوده است. به مدت چهار روز تابش اشعه می کند و به دنبال آن یک دوره سکوت 12 روزه فرا می رسد . خود چرخه 16 روزه به مدت 500 روز مشاهده تکرار شد. منبع تشعشعات رادیویی در اطراف یک کهکشان مارپیچ بزرگ قرار دارد.

چرا فرازمینی‌ها سیگنال‌های رادیویی  ما را نمی‌شنوند؟  - اسپوتنیک ایران
چرا فرازمینی‌ها سیگنال‌های رادیویی ما را نمی‌شنوند؟

به گفته دانشمندان ، تشعشعات رادیویی تکرار شونده در چنین فرکانسی پدیده جدیدی در فیزیک نجومی است. طبق یکی از فرضیات ، آنها می توانند به دلیل یک وجود یک شیئی فشرده ، به عنوان مثال ، یک ستاره نوترونی در حال چرخش مارپیچی ایجاد شوند. احتمال دیگر این است که یک ستاره نوترونی در اطراف یک ستاره نوترونی دیگر یا سیاه چاله می چرخد. منبع مستقیم امواج رادیویی به همراه خود نزدیک می شود  که در نتیجه آن نیروهای جزر و مدی یک فلاش قدرتمند را ایجاد می کنند. طبق سناریوی سوم منبع تابشی در اطراف یک ستاره مرکزی می چرخد ​​که بطور دوره ای ابر گازی را ساطع می کند. هنگامی که شیئی از ابر عبور می کند ، دومی مانند یک لنز عمل کرده و انتشار تشعشات رادیویی را تقویت می کند.

منبع مستقیم FRB  ، نوع خاصی از ستاره های نوترونی با یک میدان مغناطیسی بسیار قوی است. اخترشناسان متوجه شده اند که هر از گاهی این اشیاء باعث تابش  تشعشعاتی می شوند که در محدوده رادیویی نیز قابل مشاهده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала