واکنش کاربران به ادعای محبوب دل‌های متهمان اقتصادی +ویدئو، عکس

© Depositphotos.com / JanPietruszkaآغاز محاکمه وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی برای ایران + فیلم
آغاز محاکمه وزیر اسرائیلی متهم به جاسوسی  برای ایران + فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبری متهم پرونده ساخت ویلایی در لواسان در دفاعیات خود مشایخ و نجفی را برادران خود خواند و عنوان کرد که آنها در صورت درخواست او حاضر بودند کل لواسان را به نامش کنند.

به گزارش اسپوتنیک، اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه ‌قضائیه ایران که به فساد مالی و گرفتن رشوه متهم شده است در جلسه دوم دادگاه تمام اتهام‌ها علیه خود را رد کرد و گفت ۲۰ سال به قوه قضائیه "خدمت صادقانه" کرده است. وی در بخشی از دفاعیات خود در ارتباط با پرونده ساخت یک ویلا در منطقه لواسان در شمال شرق تهران، فرهاد مشایخ و حسن نجفی، دو متهم دیگر این پرونده را برادران خود معرفی کرد و گفت: «اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم می‌دهند و اگر کل لواسان و کارخانه‌اش را بخواهم به نام من می‌کنند. این رفاقت است.»

View this post on Instagram

A post shared by هنرمندان ورزش اجتماعی سیاسی (@mowjonline) on

وی همچنین خطاب به دادگاه گفت: «اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد. اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام می‌دهم.»
نماینده دادستان نیز در واکنش به این صحبت‌ها، طبری را "محبوب دل‌های متهمان اقتصادی" خطاب کرد.
اما این موضوع با واکنش‌های فراوان کاربران در صفحات اجتماعی همراه شد و کاربران بسیاری در این باره انتقاد کردند.

View this post on Instagram

A post shared by جنجال گرام (@janjal_gram) on

کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف از اینکه چنین شخصی معاون اجرایی قوه قضائیه بوده است، عنوان می‌کنند طبری با اعتماد به نفس عجیبی صحبت می‌کند و از اینکه حکمی صوری برایش در نظر گرفته می‌شود که پس از مدتی حضور در زندان آزاد می‌شود اطمینان دارد. جمعی از کاربران معتقدند قاضی دادگاه می‌بایست به تندی با او برخورد می‌کرد و به او اجازه چنین جسارت‌هایی را نمی‌داند. این کاربران بخشش و رفاقتی که طبری از آن یاد می‌کند را همان رشوه می‌دانند و معتقدند این زمین‌خواران از جیب خود که نمی‌بخشند از حق مردم ایران زمین برای خود این چنین کاخ‌های اعیانی، قدرت، اعتماد و اعتبار خریده‌اند.

View this post on Instagram

A post shared by hidden worlds | جهان رمزآلود (@hidden__worlds) on

برخی از کاربران عنوان می‌کنند اگر قوه قضائیه مستقل بود امثال طبری را می‌بایست از بین می‌برد تا جایی که دولتمردان از سایه‌اش بترسند و خطا نکنند. کاربرانی اما معتقدند طبری کاملا سیاست مدارانه از دو متهم دیگر یاد کرد، چراکه به این شکل دادگاه روی دو متهم دیگر تمرکز می‌کند و آنها برای اینکه پرونده‌شان باز نشود بایستی هزینه کنند و در این میان حکم سنگینی نیز برای طبری نوشته نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала