اتحادیه عرب عملیات نظامی ترکیه در عراق را محکوم کرد

© AP Photo / Amr Nabilاتحادیه عرب عملیات نظامی ترکیه در عراق را محکوم کرد
اتحادیه عرب عملیات نظامی ترکیه در عراق را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه عرب روز دوشنبه ورود نظامیان ترکیه به شمال عراق را محکوم کرد و آن را تجاوز به حاکمیت این کشور تلقی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، یک مقام مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه مداخله مستمر ترکیه در شمال عراق به بهانه مقابله با عناصر حزب کارگر کردستان (پ ک ک) را محکوم می ‌کند و از دولت ترکیه می ‌خواهد هرچه سریعتر و بدون قید و شرط نیروهایش را از این کشور بیرون کند.

حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به صعده باعث کشته شدن 11 تن شد - اسپوتنیک ایران
حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به صعده باعث کشته شدن 11 تن شد

بر اساس این بیانیه، مداخله نظامی ترکیه در عراق،‌ تجاوز آشکار به حق حاکمیت این کشور است و تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی به شمار می ‌رود.

اتحادیه عرب همچنین حمایت خود را  از دولت عراق در اتخاذ اقدامات لازم طبق قوانین بین ‌المللی در خصوص عقب راندن نیروهای ترکیه از این کشور و با هدف تحکیم حاکمیت عراق ابراز نمود.

این اتحادیه تاکید کرد که مداخله نظامی ترکیه بدون هماهنگی با دولت بغداد صورت گرفته که نشانگر بی‌توجهی و بی‌اعتنایی آنکارا به قوانین بین‌المللی و روابطش با همسایگان عربش است.

اتحادیه عرب در ادامه اعلام کرد که مداخلات نظامی ترکیه در اراضی عربی چه در سوریه، لیبی یا عراق مایه نگرانی همگان شده و امری غیرقابل قبول است و قطعا همه کشورهای عربی مخالف آن هستند. این اقدامات بیانگر زیاده‌خواهی‌های ترکیه است که ریشه در تاریخ گذشته‌اش دارد اما امروز در دنیای معاصر ما جایی برای این زیاده‌خواهی‌ها وجود ندارد.

وزارت دفاع ترکیه یکشنبه شب از آغاز یک عملیات هوایی علیه مواضع شبه‌ نظامیان وابسته به حزب کارگران کرد ترکیه (پ. ک.ک ) در شمال کشور عراق و بمباران ۸۱ موضع آنان خبر داد.

این در حالی است که فرماندهی مشترک نظامی عراق در بیانیه ای روز دوشنبه حمله جنگنده های ترکیه به عمق ۱۹۳ کیلومتری حریم عراق را محکوم کرد.

ارتش ترکیه مدتی است با انجام عملیاتی موسوم به «چنگال» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر پ. ک.ک است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала