تکذیب حضور کشتی‌های چینی در آبهای ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تکذیب حضور کشتی‌های چینی در آبهای ایران
تکذیب حضور کشتی‌های چینی در آبهای ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان شیلات ایران به ویدئوهای منتشر شده درباره حضور کشتی‌های چینی در آبهای ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، نبی‌الله خون‌میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران درباره حضور کشتی‌های چینی در آب‌های این کشور و ویدئویی که اخیراً در زمینه صید با شوک برقی در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار داشت: کلیپی که در این زمینه منتشر شده بود با توجه به انواع کشتی و ماهی که در آن نمایش داده می‌شد، در محدوده آب‌های سرزمینی ما نیست.

توقیف ۴ کشتی خارجی صید ترال در بندرعباس - اسپوتنیک ایران
توقیف ۴ کشتی خارجی صید ترال در بندرعباس

خون‌میرزایی افزود: چیزی تحت عنوان کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی ایران وجود ندارد و در داخل مجوزی به کشتی‌های خارجی برای صید داده نشده است. کشتی‌های چینی غلط مصطلحی است که باید اصلاح شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایران تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه و ارتش از آب‌های سرزمینی محافظت می‌کنند و در صورتی که کشتی‌های خارجی بخواهند وارد این محدوده شوند، با آنها برخورد خواهند کرد بنابراین ما درباره چیزی که وجود ندارد، اظهارنظر نمی‌کنیم.

رئیس سازمان شیلات ایران در پاسخ به این سوال که کشتی‌هایی که تحت عنوان کشتی‌های چینی توسط نهادهای مختلف از جمله سپاه توقیف می‌شوند، چه ماجرایی دارند؟ بیان داشت: بنده هیچ‌گاه نشنیده‌ام که کشتی‌ها مالکیت غیرایرانی داشته باشند، در چنین شرایطی اصلاً حق ورود به محدوده آب‌های سرزمینی ما را ندارند بنابراین حضور کشتی‌های چینی در آب‌های سرزمینی را تکذیب می‌کنم و اگر چنین اتفاقی بیفتد، تجاوز محسوب می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала