هراس آلمان از تحریم های آمریکا علیه " نورد استریم 2 "

© Sputnik / Sergey Guneevهراس آلمان از تحریم های آمریکا علیه " نورد استریم 2 "
هراس آلمان از تحریم های آمریکا علیه  نورد استریم 2  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آلمانی می ترسند که تحریم های جدید آمریکا علیه ساختن خط لوله گاز "نورد استریم 2" بر ادارات دولتی و شرکت های مرتبط با این پروژه تأثیر بگذارد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه فرانكفورتر آلگماین زیتونگ روز جمعه ، 12 ژوئن ، با استناد به سندی از وزارت بازرگانی آلمان اطلاع داده است.

در تاریخ 4 ژوئن ، سناتورهای آمریکایی پیشنهاد کردند تحریم هایی علیه شرکت های بیمه ای که با کشتی های شرکت کننده  در این پروژه همکاری کنند ، وضع شود.

در این رابطه ، وزارت بازرگانی آلمان می ترسد كه محدودیتهای جدید منجر به "اعمال تحریم ها علیه  نهادهای دولتی" این كشور از جمله مسدود كردن حسابها و ممنوعیت ورود آنها به ایالات متحده شود.

در سند منتشره آمده است: "تحریم ها علیه مقامات دولت های دوستانه یا حتی علیه خود این دولتهایک پدیده نوین خواهد بود."

 رسانه: آمریکا می خواهد ایران و روسیه را از بازار گاز خارج کند - اسپوتنیک ایران
رسانه: آمریکا می خواهد ایران و روسیه را از بازار گاز خارج کند

در تاریخ 9 ژوئن اعلام شد برلین تحریم های برون مرزی آمریکا علیه ساختن خط لوله گاز "نورد استریم 2" را غیرقابل قبول می داند  و نمایندگان پارلمان آلمان انجام اقدامات تلافی جویانه علیه واشنگتن را امکان پذیر می دانند.

ایالات متحده به دلیل تمایل به صدور گاز طبیعی مایع خود به اروپا با ساختن نورد استریم 2 به شدت مخالف است. آنها قبلاً در ماه دسامبر تحریم هایی را علیه  این پروژه اعمال کردند و تهدید کردند که محدودیت های مربوطه  را گسترش خواهند داد.

آلمان با انتقاد از این رویکرد دولت آمریکا خاطرنشان می کند که ساخت خط لوله گاز نورد استریم 2  برای اروپا بسیار مهم است.

نورد استریم 2  برای صادرات مستقیم گاز روسیه به اروپا از جمله آلمان در کف دریای بالتیک ساخته می شود. از 2.46 هزار کیلومتر طول این خط لوله گاز ، 2.3 هزار کیلومتر در حال حاضر ساخته و روسیه قصد دارد بخش باقی مانده را به تنهایی تکمیل کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала