تضادهای موجود در گزارش سازمان ملل درباره حمله به پالایشگاه های سعودی از دیدگاه ایران

CC0 / Pixabay / تضادهای موجود در گزارش سازمان ملل درباره حمله به پالایشگاه های سعودی از دیدگاه ایران
تضادهای موجود در گزارش سازمان ملل درباره حمله به پالایشگاه های سعودی از دیدگاه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت كه گزارش آنتونیو گوترش، دبیر كل این سازمان درباره منشأ ایرانی موشک های مورد استفاده برای حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی ، حاوی تعدادی از نکات مبهم و تضادها است.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر خبرگزاری  رویترز اطلاع داده بود که در گزارش گوترش گفته می شود برای حمله به تأسیسات شرکت نفتی دولتی "سعودی آرامکو" در سال 2019 از موشک های ساخت ایران استفاده شده است.

در بیانیه نمایندگی دائم ایران آمده است: "متأسفانه گزارش دبیر کل سازمان ملل در مورد اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت حاوی تعدادی از کاستی ها ، نکات مبهم و تضادهای جدی در رابطه با ... به اصطلاح ارتباط ایران با صادرات اسلحه یا اجزای آن است که در حملات به عربستان سعودی مورد استفاده قرار گرفته است."

اعلام نظر سازمان ملل درباره منشأ موشک هایی که به اهداف سعودی حمله کردند - اسپوتنیک ایران
اعلام نظر سازمان ملل درباره منشأ موشک هایی که به اهداف سعودی حمله کردند

دیپلمات های ایرانی ادعا می کنند که دبیرخانه سازمان ملل فاقد ظرفیت و تخصص لازم برای انجام "چنین تحقیقات پیچیده و ظریفی" است.

به گفته طرف ایرانی ، مشخص شده که "برخی از سلاح های احتمالاً توقیف شده که مورد تحقیق قرار گرفته اند ، با تسلیحات ساخت ایران مطابقت ندارند."

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی اعلام می کند "ایران اظهارات مندرج در این گزارش راجع به ارتباط ایران با صادرات اسلحه یا اجزای آن که در حملات به عربستان سعودی استفاده شده و در مورد منشأ ایرانی تسلیحات ظاهراً توقیف شده توسط آمریکا را اکیداً رد می کند."

به گفته طرف ایرانی ، نتیجه گیری های این گزارش ادعاهای ایالات متحده را دقیقاً تکرار می کند. نمایندگی دائم جمهوری اسلامی خاطرنشان می سازد "در واقع ، ایالات متحده سکاندار روند شکل گیری به اصطلاح "ارزیابی" در مورد دخالت ایران در این حملات است.

دیپلمات های ایرانی تأکید کردند که " استفاده از جملات بی اساس و مبهم " همچون " بر اساس اطلاعات ، کشف شد "،" به احتمال زیاد،  ساخته شده "،"شباهت "و" ممکن است منتقل شده باشد " در گزارش برای متهم کردن ایران بار دیگر با اساس بودن نتیجه گیری های انجام شده را مورد شک و تردید قرار می دهد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала