ارتش آمریکا دیگر در درگیری های خارجی شرکت نخواهد کرد

© REUTERS / Jonathan Ernstدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: نظامیان آمریکا از این به بعد در احیای کشورهای دیگر نقشی ایفا نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که نظامیان آمریکا از این به بعد در احیای کشورهای دیگر نقشی ایفا نخواهند کرد و در «حل و فصل درگیری‌های بیگانه» شرکت نخواهند داشت.

به گفته وی، واشنگتن به اصول بنیادی باز می گردد که بر اساس آن، وظیفه سربازان، دفاع همه جانبه و قاطعانه از آمریکا در مقابل دشمنان خارجی است.

تلاش ناموفق آمریکایی ها برای جلوگیری از حرکت گشتی ارتش روسیه در سوریه + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
تلاش ناموفق آمریکایی ها برای جلوگیری از حرکت گشتی ارتش روسیه در سوریه + ویدئو

ترامپ در نیویورک در مقابل فارغ‌التحصیلان آکادمی نظامی گفت:«ما به عصر جنگ‌های دائمی پایان می‌دهیم. دیدگاه مشخص ما جهت دفاع از منافع حیاتی آمریکا به جای اصلی خود بازخواهد گشت.  حل و فصل درگیری های قدیمی در کشورهای دور از آمریکا که خیلی‌ها حتی نام آن‌ها را نمی دانند دیگر از وظایف ارتش آمریکا به حساب نمی‌آیند.

ما ژاندارم این دنیا نیستیم. اما دشمنان ما باید بدانند که اگر خطری متوجه کشور و ملت ما بشود، ما فورا واکنش نشان خواهیم داد. وقتی وارد نبرد بشویم، برای پیروزی است که به میدان جنگ خواهیم رفت».

شایان ذکر است که چند روز پیش، ترامپ موضوع ادامه استقرار نظامیان آمریکادر چند کشور را به اطلاع کنگره رساند. علاوه بر افغانستان که واحدهای ارتش آمریکا 19 سال است که در آنجا مستقر هستند، نظامیان آمریکایی در عراق، سوریه، اردن، ترکیه، لبنان، مصر، فیلیپین، کوزوو، شبه جزیره عربی، شرق آفریقا و چاد نیز مستقر هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала