نامگذاری خیابانی در تهران به نام جورج فلوید

© AFP 2023 / David Gannonنامگذاری خیابانی در تهران به نام جورج فلوید
نامگذاری خیابانی در تهران به نام جورج فلوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی ایران پیشنهاد کرد که در اعتراض به نژادپرستی غرب، یکی از خیابان های تهران به نام جورج فلوید نامگذاری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد مهدی زاهدی نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی ایران، در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: پیشنهاد دارم نام یکی از ⁧خیابان های تهران⁩، در اعتراض به نظام سرمایه داری و نژادپرستی غرب به اسم ⁧جورج فلوید⁩ نامگذاری شود. امروز ⁧جمهوری اسلامی ایران⁩، نقطه امید ملت ها برای مبارزه با ⁧استبداد داخلی⁩ و ⁧ استعمار خارجی⁩ است.

شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی - آفریقایی تبار به دست پلیس، اعتراضات در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا آغاز شد. فیلم هایی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد پلیس به دست فلوید دستبند زده، او را به زمین انداخته و سه نفر به او حمله ور می‌شوند که یکی از آنها با زانوی خود را روی گردن او قرار داد. فلوید در این ویدئو چندین بار می‌گوید که او نمی تواند نفس بکشد و سپس خفه می‌شود. پس از شروع اعتراضات در آمریکا، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر سنت پاول، همسایه این شهر برای آخر هفته مقررات منع آمد و رفت برقرار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала