آمریکا چگونگی استفاده از بمب اتمی جدید خود را نشان داد + ویدئو

© Photo / NNSAآمریکا چگونگی استفاده از بمب اتمی جدید خود را نشان داد
آمریکا چگونگی استفاده از بمب اتمی جدید خود را نشان داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جنگنده نسل چهارم F-15E Strike Eagle برای اولین بار در میان هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده بمب اتمی جدید B61-12 را دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، برای اولین بار در رزمایشRed Flag  در ایالت نوادا از این بمب اتمی استفاده شد.

آزمایشگاه های ملی Sandian وزارت انرژی ایالات متحده ویدئو آزمایش بمب اتمی B61-12 را منتشر کرد  که هنگام رزمایشRed Flag  در نوادا از جنگنده F-15E Strike Eagle پرتاب شد. F-15E نخستین هواپیمای آمریکایی است  که مجوز استفاده از B61-12 را دریافت کرده است.

سپس بمب افکن های استراتژیک B-52 Stratofortress ، B-2 Spirit و B-21 Raider و همچنین F-15 Eagle ، F-16 Fighting Falcon ، F-22 Raptor و F-35 Lightning II بمب هسته ای جدید را دریافت می کند. متحدان ایالات متحده در رزمایشRed Flag  آلمان ، ایتالیا و اسپانیا هستند. قدرت B61−12 از یک مگاتن تی ان تی تجاوز نمی کند.

بمب حرارتی هسته ای B61 اگرچه از اوایل سال 1968 وارد زرادخانه تسلیحاتی شد،  هنوز سلاح اصلی نیروهای هسته ای استراتژیک ایالات متحده است. B61-12 که از سال 2012 در حال طراحی و ساخت آن هستند، جایگزین کلیه بمب های نوع B61 و B83 می شود که از سال 1983 در خدمت ارتش آمریکا بوده است. استفاده از آن هم در بمب افکن های استراتژیک و هم در هواپیماهای تاکتیکی امکان پذیر خواهد بود.

از ویژگی های بمب هوایی جدید وجود یک بال قابل کنترل در دم آن می باشد که می تواند دقت ضربه به هدف را به میزان قابل توجهی افزایش داده و از این طریق بتوان آن را نه با چتر بلکه  از هواپیمای در حال پرواز در ارتفاع زیاد پرتاب کرد. پنتاگون قصد دارد در سال 2020 بمب های B61-12 را در پایگاه های ناتو در آلمان ، ایتالیا ، هلند ، بلژیک و ترکیه مستقر کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала