در ایران برای زنانی که مایل به ورزش زورخانه هستند، لباس طراحی شد

© Flickr / qivدر ایران برای زنانی که مایل به ورزش زورخانه هستند، لباس طراحی شد
در ایران برای زنانی که مایل به ورزش زورخانه هستند، لباس طراحی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در ایران: عده‌ای از مراجع موافقت خود را برای حضور زنان در ورزش‌های زورخانه‌ای اعلام کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، مجتبی جوهری، رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در ایران گفت: تعداد زیادی از مراجع همچون آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی و ... با فعالیت بانوان در ورزش های زورخانه‌ای با حفظ شئونات اسلامی موافقت کرده اند.

نمایش ورزش زورخانه ای قبل از بازی ایران و روسیه + فیلم - اسپوتنیک ایران
نمایش ورزش زورخانه ای قبل از بازی ایران و روسیه + فیلم

وی افزود: آیا فعالیت بانوان در ورزش‌های زورخانه‌ای نامناسب‌تر از ورزش‌های غربی است؟ زنان نیز به عنوان نیمی از جامعه ایران همانند حضور فعال در بسیاری از رشته‌های ورزشی، شایسته حضور در ورزش‌های زورخانه‌ای به عنوان ورزش کهن و ملی ایرانیان هستند. ما در سطح ایران بیش از 20 هزار باشگاه ورزشی خصوصی داریم که از این تعداد بیش از 9 هزار باشگاه متعلق به فعالیت بانوان ورزشکار است. بیش از 9 هزار باشگاه نیز هم توسط آقایان و هم بانوان فعالیت می‌کنند و حدود 2300 تا 2400 باشگاه بصورت اختصاصی در اختیار آقایان است. بنابراین در 18 هزار باشگاه ورزشی در کشور بانوان ما بصورت جدی فعالیت های ورزشی انجام می‌دهند.

جوهری تصریح کرد: در تمامی این باشگاه‌ها بانوان به ورزش‌های وارداتی مثل پیلاتس و بسیاری از رشته‌های دیگر فعالیت می‌کنند که عموما همراه با آهنگ‌های غربی است که با فرهنگ ما همخوانی ندارند اما بدون مشکل به این رشته‌ها مشغول هستند. خب چرا بانوان ما نباید در رشته‌های زورخانه‌ای که همراه با اشعار عرفانی، آیینی و حماسی و همراه با زنگ و ضرب زورخانه است ورزش کنند؟

وی درباره اینکه فدراسیون قصد دارد به بانوان بازوبند پهلوانی هم بدهد، گفت: اصلا چنین چیزی صحت ندارد و ما نه تاکنون این کار را انجام داده‌ایم و نه قصدی برای انجام آن داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала