اصرار اوکراین به رمزگشایی کامل جعبه سیاه بوئینگ سقوط کرده

© Sputnik / Mazyar Asadiاصرار اوکراین به رمزگشایی کامل جعبه سیاه بوئینگ سقوط کرده
اصرار اوکراین به رمزگشایی کامل جعبه سیاه بوئینگ سقوط کرده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر خارجه اوکراین اوکراین اعلام داشت، که رمزگشایی داده ها از جعبه های سیاه برای تکمیل تحقیقات در زمینه دلایل سقوط بوئینگ هواپیمایی بین المللی اوکراین در ایران ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک، کی یف به رمزگشایی کامل جعبه های سیاه بوئینگ اوکراینی که در ایران سقوط کرد اصرار دارد.

 احضار سفیر ایران به وزارت امور خارجه اوکراین برای توضیحات درباره پرونده جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی - اسپوتنیک ایران
احضار سفیر ایران به وزارت امور خارجه اوکراین برای توضیحات درباره پرونده جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی

یوگنی ینین معاون وزیر خارجه اوکراین اوکراین ادامه داد: اکنون طرف ایرانی خاطرنشان می کند که این دقیقاً یک خطای انسانی بوده است. ما مدعی هستیم که هرگونه گزارش رسمی در مورد علل فاجعه باید در درجه اول بر اساس حقایق مرتبط قانونی باشد، یعنی بررسی فنی کامل جعبه های سیاه هواپیما، تا فرایند جنایی این پرونده تکمیل گردد و گفتن اینكه این فرایندها بدون رمزگشایی "صندوقهای سیاه" به اتمام رسیده اند، هم در برقراری عدالت و هم در رابطه با احساسات اقوام قربانیان نادرست است.

پیش از این، ایسنا گزارش داده بود که "مقامات ایرانی پس از تأخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران، تصمیم به ارسال جعبه های سیاه به کشور دیگری گرفتند.

این آژانس خاطرنشان كرد كه این كشور همانطور كه ​​قبلاً گزارش شده بود می تواند فرانسه باشد. بعداً، وزارت خارجه اوکراین اظهار داشت كه منوچهر مرادی سفیر ایران در كی یف، در دیدار با ینین، گزارش های رسانه ای را رد كرد كه وی از ارسال این صندوق های سیاه به اوکراین امتناع كرده است.

هواپیمایی بین المللی بوئینگ 737-800 اوکراین که در پرواز از تهران به کی یف اندکی پس از ترک فرودگاه تهران در تاریخ 8 ژانویه صبح امروز سقوط کرد. 176 نفر جان باختند: شهروندان ایران، اوکراین، کانادا، انگلیس، آلمان، سوئد و افغانستان در این پرواز بودند.

ایران در 11 ژانویه گفت که بوئینگ اوکراینی به طور تصادفی مورد اصابت موشک قرار گرفته است و عامل خطای انسانی را علل اصلی این حادثه عنوان کرد مقصر بود: این هواپیما در نزدیکی تأسیسات نظامی ایران پرواز می کرده و با "هدف دشمن" اشتباه گرفته شد، در همین زمان، ایران خاطرنشان كرد كه آنها انتظار داشتند حملات از سوی آمریكا صورت گیرد و به همین دلیل سیستم های پدافند هوایی این كشور در معرض خطر قرار گرفتند. ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که انتظار دارد ایران به طور رسما عذرخواهی کند و مقصرین را مجازات و جبران خسارت کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала