آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی ۲۸۸۶ بیمار جدید و ادامه وضعیت قرمز خوزستان

© Photo / IRNAکیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران
کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد از دیروز تا امروز ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور شناسایی شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری   مهر، کیانوش جهانپور ضمن اعلام این مطلب افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۲۷ مورد بستری و دو هزار و ۳۵۹ مورد از افراد معادل حدود ۸۲ درصد از موارد جدید، در تماس نزدیک با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران مجموع بیماران کووید ۱۹ در این کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسید و متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۳ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

رئیس سابق اطلاعات انگلیس: کرونا در ووهان ساخته شده است - اسپوتنیک ایران
رئیس سابق اطلاعات انگلیس: کرونا در چین ساخته شده است

جهانپور ادامه داد: مجموع جان باختگان این بیماری به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید، البته خوشبختانه تا کنون ۱۲۹ هزار و ۷۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و ۲۵۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۴۰ هزار و ۲۸۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است و وضعیت خوزستان همچنان قرمز است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: استان‌های هرمزگان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، بوشهر و آذربایجان‌های شرقی و غربی در وضعیت هشدار قرار دارند و البته در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۳ استان هیچ موردی از فوتی و در ۵ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید ۱۹ گزارش شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала