منصرف شدن ترامپ از اعزام ارتش برای سرکوب شهرهای شورشی

© REUTERS / Jonathan Ernstمنصرف شدن ترامپ از اعزام ارتش برای سرکوب شهرهای شورشی
منصرف شدن ترامپ از اعزام ارتش  برای سرکوب شهرهای شورشی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا نظر خود را درباره استفاده از ارتش آمریكا برای سرکوب آشوب ها در این کشور را تغییر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز،  ترامپ در پاسخ به سؤال شبکه تلویزیونی Newsmax که آیا او ارتش را به شهرهای دچار ناآرامی ها اعزام خواهد کرد یا خیر گفت:" "همه چیز به اوضاع بستگی دارد. من فکر نمی کنم که ما نباید به این کار روآوریم".

پنتاگون با تمایل ترامپ برای سرکوب اعتراضات توسط ارتش مخالفت کرد - اسپوتنیک ایران
پنتاگون با تمایل ترامپ برای سرکوب اعتراضات توسط ارتش مخالفت کرد

پیشتر ترامپ خواستار اعزام نیروهای مسلح  به نیویورک شده بود. رئیس جمهور پرسید که دولت محلی چه زمانی تصمیم خواهد گرفت که نیروهای فدرال را برای کمک فرا بخواند و اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک را به دلیل منفعل بودن و دست روی دست گذاشتن سرزنش کرد. پس از آن ، مارک اسپر ، وزیر دفاع آمریكا  با ترامپ مخالفت نموده و گفت كه احتمال استفاده از یگان های ارتش در داخل كشور فقط باید به عنوان آخرین راه حل در سخت ترین شرایط استفاده شود. وی گفت: "اکنون ما در این شرایط نیستیم. من از درخواست های برای اعمال قانون در مورد شورش ها حمایت نمی کنم."

​اعتراضات گسترده پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاهپوست  آمریکایی که چند ساعت پس از دستگیری با توسل به زور درگذشت، در مینیاپولیس و چند شهر دیگر آغاز شد. این اعتراضات با خرابکاری ها  ، غارت ها و حملات به پلیس همراه است. مقامات آمریكا اظهار داشتند كه هرگونه درگیری با پلیس و تهدید نیروهای امنیتی ، عملیات تروریستی داخلی تلقی می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала