کشاندن شورش ها به فرانسه در ماجرای مرگ مرد رنگین پوست در آمریکا

© REUTERS / Benoit Tessierکشاندن شورش ها به فرانسه در ماجرای مرگ مرد رنگین پوست در آمریکا
کشاندن شورش ها به فرانسه در ماجرای مرگ مرد رنگین پوست در آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پاریس، اعتراضات هماهنگ نشده علیه خشونت پلیس علیه رنگین پوست ها به شورش و درگیری با پليس منجر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پليس فرانسه، در ابتدا در گیری ها در پاریس به یادبود سیاه پوست آدام تراوره که در سال 2016 درگذشت اختصاص یافته بود، اما سپس تظاهرات امریکا نیز بر این درگیری ها تاثیر گذاشت.

واکنش ها به شلیک پلیس آمریکا به خبرنگار اسپوتنیک  - اسپوتنیک ایران
واکنش ها به شلیک پلیس آمریکا به خبرنگار اسپوتنیک

به گفته مأموران اجرای قانون ، حداقل 19 هزار نفر به خیابان ها رفتند. این تجمع شامگاه دوم ژوئن در مقابل دربار فرانسه در شمال پاریس آغاز شد. در ابتدا، معترضین رفتار مسالمت آمیز داشتند اما پس از آن شروع به غارت کردند. آنها سعی کردند بلوار Pereferik را مسدود کنند، سازه های ساختمان، تابلوهای تبلیغاتی و سطل زباله را آتش بزنند.

پلیس بر روی معترضین گاز اشک آور پرتاب کرد، اما جمعیت کنترل نشد.

با پیشنهادی برای برگزاری راهپیمایی، سازمان "حقیقت برای آدام" در شبکه های اجتماعی وارد عمل شد. اما پلیس با اشاره به ممنوعیت وقایع دسته جمعی که به دلیل بیماری ویروس کرونا معرفی شده بود، با این اقدام موافقت نکرد. مقامات اجرای قانون همچنین خطر بروز شورش را در این تظاهرات رد نمی کنند.

اکنون در آمریکا تظاهرات گسترده اعتراض آمیز نسبت به رفتار پلیس با سیاهپوستان در حال برگزاری است. علت این تظاهرات رفتار غیر انسانی یک افسر پلیس آمریکا بود که سعی کرد با رفتاری بسیار خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد. پس از این حادثه مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین ‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای چند روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌ کشیدند..

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала