وقوع سه گرفتگی ماه و خورشید در ماه ژوئن امسال+ جزئیات

© Photo / NASA/Bill Ingallsوقوع سه گرفتگی ماه و خورشید در ماه ژوئن امسال+ جزئیات
وقوع سه گرفتگی ماه و خورشید در ماه ژوئن امسال+ جزئیات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماه ژوئن وقوع رویدادهای جالب بسیاری را در آسمان به همراه خواهد داشت و از جمله سه مورد گرفتگی ماه و خورشید (خسوف و کسوف) در این ماه رخ خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، حالت ماه در این ماه  برای تماشای آن  از عرض های شمالی ایده آل است. آخر در این زمان ، ماه پایین تر قرار دارد و به این خاطر به نظر می رسد بزرگتر است. بنابراین ، ماه گرفتگی در تاریخ 5 ژوئن (ساعت 23:55 به وقت تهران ) در مسکو بسیار چشمگیر به نظر خواهد رسید. در این زمان ، 57٪ ماه توسط سایه روشن کره زمین پوشانده می شود ، قرص زمین از یک طرف تاریک تر می شود.

خورشید گرفتگی در سنگاپور - اسپوتنیک ایران
خورشید گرفتگی

ظهر 19 ژوئن ماه گرفتگی در رابطه با سیاره  زهره رخ خواهد داد . 21 ژوئن می توانید گرفتگی حلقوی شکل خورشید را مشاهده کنید. چنین رویداد آسمانی هنگامی رخ می دهد که ماه در فاصله کمی از زمین  قرار دارد و بنابراین قرص آن از قرص خورشید کوچکتر می شود. بنابراین ، هنگامی که ماه خورشید را مسدود می کند ، حلقه ای آتشین زیبایی شکل می گیرد. خورشید گرفتگی ساعت 11 و 10 دقیقه  به وقت تهران رخ خواهد داد.

همچنین ، بسیاری از ستاره شناسان مردم را به لذت بردن بیشتر از تماشای آسمان در ماه ژوئن فرا می خوانند زیرا در این ماه پدیده زیبای موسوم به ابرهای نقره ای آغاز می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала