محاکمه آمریکا برای نقض حقوق بشر

© Photo / IRNA ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران
  ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیسی: فقر امر مذموم و محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه ایران اظهار داشت عدالت گسترده‌ترین مقوله‌ای است، که شامل همه حوزه‌ها و مفهومی بسیار گسترده و فراگیر است، عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی، عدالت انفسی، عدالت آفاقی، حوزه‌های گوناگون عدالت است.

وی در ادامه افزود:«فقر امر مذموم و محصول بی عدالتی‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه است، فقر را خدا نمی‌دهد، فقر محصول بی توجهی به عدالت اجتماعی و اقتصادی است و این زیبنده نیست، که چهره زیبای نظام اسلامی با وجود فقر در بخشی از جامعه متناسب نیست، باید برای فقرزدایی و محرومیت زدایی تلاش شود.

فقر در آمریکا - اسپوتنیک ایران
ترامپ فقر را بیشتر کرده است

ما می‌بینیم، در کشورهای غربی و آمریکا با محرومین و مستضعفین چطور برخورد می‌شود. برخورد پلیس آمریکا با یک رنگین پوست این کشور نشان دهنده آمریکای بی نقاب است. مردم دنیا رفتار آمریکایی‌ها با مردم کشور خود را ببینند و مردم می‌بایست، چهره حقیقی استکبار را ببینند.

امروز خیریه‌های فراوانی در دنیا داعیه خدمتگزاری دارند، اما ما معتقدیم سه قسم خدمت وجود دارد، اول خدمتی است، که مبنای آن مادی گرایانه است، در بسیاری از کشورهای غربی از این خیریه‌ها فراوانی است و منافع خود را در آن می‌بینند، این خدمت منفعت گرا است.

ببینیم نوع برخورد کشورهای غربی به ویژه آمریکا در موضوع کرونا و دیگر موضوعات با مردم چگونه بوده است. صد هزار نفر با سو مدیریت آمریکایی‌ها کشته شدند، حقوق اولیه انسان در آمریکا در حال نابودی است، اما حقوقدانان و داعیه داران حقوق بشر فریادی نمی‌زنند، امروز آمریکا به عنوان یک متهم در خصوص حقوق بشر در محاکم بین المللی باید محاکمه شود، که چگونه است، که حقوق بشر در این کشور نادیده گرفته می‌شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала