مجروح شدن خبرنگار اسپوتنیک در حال گزارش از تظاهرات اطراف کاخ سفید

© REUTERS / Lucas Jacksonمجروح شدن خبرنگار اسپوتنیک در حال گزارش از تظاهرات اطراف کاخ سفید
مجروح شدن خبرنگار اسپوتنیک در حال گزارش از تظاهرات اطراف کاخ سفید  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس آمریکا چندین بار به سمت تصویر بردار اسپوتنیک در جریان پخش گزارش از تظاهرات نزدیک کاخ سفید گلوله لاستیکی شلیک کرد، علی رغم اینکه وی کارت خبرنگاری اش را نشان داده بود.

به گزارش اسپوتنیک، نیکول روسل، خبرنگار اسپوتنیک در واشنگتن دی سی شرح داد که ضمن پوشش خبری از اعتراضات آمریکا چندین بار توسط پلیس مورد حمله قرار گرفته است با وجود اینکه او کارمند خبری است. وی بیان داشت: « من امشب نزدیک کاخ سفید بودم و اعتراضات را پوشش می دادم زمانی که پلیس چندین بار به سمت معترضین تیراندازی می کرد. من به محل نزدیک تر شدم تا فیلم برداری کنم و پلیس با گلوله های لاستیکی به سمت من شلیک کرد. آنها همچنین گاز های اشک های شلیک می کردند و همه ما به خاطر آن سرفه می کردیم.»

به گفته روسل هنگامی که او گفت خبرنگار است، پلیس یک نارنجک استینگر به سمتش شلیک کرد که روی مفصل ران وی اثرات  شدید سوزش و درد را حس کرد. او می گوید: « من چند لحظه بعد درد وسوزش شدیدی حس کردم.» این خبرنگار افزود که در حال فیلم برداری به سمت چشمان وی اسپری اشک آور شلیک شد و سپس با گلوله های لاستیکی به سمتش تیراندازی کردند. روسل می گوید: « بلافاصله محل زخم کبود شد و خونریزی می کرد. یک پلیس ضد شورش من را به زمین انداخت و فرار کرد. یک معترض به من کمک کرد و از من خواست که بلند شوم.»

او می گوید نه تنها به پلیس گفته که خبرنگار است بلکه نشان خبرنگاری هم به لباسش وصل بوده است.

روسل افزود: «چند بار قبل از شلیک من کارت خبرنگاری را نشان دادم. من حتی اجازه خبرنگاری را به گردنم آویزان کرده بودم. »

طی یک هفته گذشته روزنامه نگاران بیشماری از فاکس نیوز، ریانوواستی، دویچه وله، سی بی اس و غیره در اعترضات و شلوغی ها در شهرهای مختلف آمریکا زخمی و مجروح شده اند.

بی نظمی ها در مینیاپولیس و برخی شهرهای دیگر پس از کشته شدن آمریکایی سیاپوست جرج فلوید به دست پلیس اتفاق افتاد. در اینترنت فیلمی منتشر شد که در آن پلیس پاهایش را روی گردن فلوید گذاشته است و به او اجازه نفس کشیدن نمی دهد. او در این فیلم بارها می گوید که نمی تواند نفس بکشد. پس از مرگ وی تظاهرات ها برای اخراج چهار پلیس آغاز شد یکی از آنها به قتل به خاطر بی احتیاطی متهم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала