عامل خطرناک کرونایی برای جوانان

CC0 / Martin Vorel / مرد چاق
مرد چاق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ابتلا به مووید-19 برای گروه جوانان دارای اضافه وزن خطرناک‌تر است.

به گزارش اسپوتنیک، محققان دانشگاه جان هاپکینز به این نتیجه رسیدند که ابتلا به کروناویروس برای گروهی از بیماران که چاق هستند خطرناک‌تر از دیگر بیماران است که به بستری شدن آنها در بیمارستان‌ها منجر خواهد شد.

بر طبق اطلاعات این دانشگاه که در مجله «لنست» منتشر شده است، جوانانی که بر اثر ابتلا به کووید -19 در بیمارستان بستری شده بودند اغلب دچار اضافه وزن بودند.آنها علاوه بر ابتلا به کروناویروس، به فشار خون بالا، بیماری‌های قلب و عروق نیز مبتلا بودند.

خلبانان روسی، آموزش می بینند تا به جای هوا، مایع تنفس کنند - اسپوتنیک ایران
خلبانان روسی، آموزش می بینند تا به جای هوا، مایع تنفس کنند

چاقی زیاده از حد در افراد بخودی خود تنفس را برای آنها مشکل می سازد که در صورت ابتلا به کووید -19، این مشکل دوچندان می شود.نکته دیگر آن است که بافت چربی مقدار زیادی مولکول های ضد التهاب «سیتوکین» را تولید می کند که هنگام ابتلا به کووید-19، بدن با حمله «سیتوکینی» مواجه می شود که بنوبه خود باعث ازکار افتادن سیستم ایمنی می شود.

یک عامل خطر دیگر که با چاقی مرتبط است، وجود گیرنده‌های ACE2 است که طعمه‌های خوبی برای کروناویروس به حساب می‌آیند. اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه ویروس « سارس-کووید -2» مدت طولانی میتواند در بافت چربی باقی بماند حتی اگر اصلا هیچگونه علامتی از ابتلا به این ویروس در بیمار وجود نداشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала