بروز اختلالات روانی و افسردگی سبب انزوای اجتماعی می شود

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehمردم در خیابانی در تهران
مردم در خیابانی در تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: باید به مسایل بهداشتی و سلامت روان افراد جامعه اهمیت فوق العاده‌ای بدهیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، یزدانی، روانپزشک اعلام داشت که بروز اختلالات روانی، افسردگی سبب انزوای اجتماعی و کاهش کیفیت زندگی می شود.

وی افزود:« اینگونه اختلالات همچنین هزینه‌های گزاف بر زندگی بخصوص در عرصه های اقتصادی و اجتماعی تحمیل خواهد کرد.

نرخ بیکاری، ‌میزان تحصیلات و وضع مسکن را باید از عمده ‌عوامل اجتماعی تأثیرگذار در جایگاه و رتبه سلامت بهداشت و روان جوامع برشمرد و به این عوامل می توان شرایط متفاوت زندگی افراد، محیط زیست،‌ ‌مزایای اجتماعی، بروز حوادث و آسیب ها را که تلفات انسانی، زیان های اجتماعی و سلامت روانی افراد را تحت الشعاع خود قرار دهد، اضافه کرد.‌

دوره کرونا: اشکال جدید نابرابری در جامعه  - اسپوتنیک ایران
دوره کرونا: اشکال جدید نابرابری در جامعه

بهداشت و سلامت روان مسأله‌ای مهم در جوامع است به‌طوری که گفته می‌شود هر فردی باید بتواند با داشتن بهداشت روان سالم ظرفیت‌های خود را بشناسد و با استرس‌های طبیعی زندگی کنار بیاید و به‌طور موثر در امور اجتماعی مشارکت کند.

برای داشتن جامعه ای سالم نیاز است که بر مشکلات ذهنی غلبه و روان خود را تقویت کرد. استرس، ‌افسردگی و بی خوابی از نشانه های ناسالمی روان افراد یک جامعه است و به عنوان عوامل تاثیرگذار در سطح بهداشت و سلامت روان جامعه، باید نسبت به جلوگیری از شیوع آن، اقدامات موثری بکار برد.

اشتغالزایی،‌ ایجاد محیط های امن و بهداشتی،‌ توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی،‌ ترویج فرهنگ مطالعه و از همه مهمتر درگیر نکردن ذهن به مسایل منفی و دادن روحیه امید به آینده، ‌می تواند در کاهش میزان استرس و افسردگی و افزایش بهداشت و سلامت روان افراد جامعه تاثیرگذار باشد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала