پنهان شدن ترامپ در زیرزمین بتنی کاخ سفید

© REUTERS / JONATHAN ERNSTپنهان شدن ترامپ در زیرزمین بتنی کاخ سفید
پنهان شدن ترامپ در زیرزمین بتنی کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا، در پی نزدیک شدن معترضان به کاخ سقید، به مدت یک ساعت در زیرزمین بتنی محل کار خود پنهان شد.

به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت؛ در پی شدت گرفتن تظاهرات در واشنگتن و رسیدن معترضان به دفتر ریاست جمهوری آمریکا، دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای حدود یک ساعت در زیرزمین بتنی کاخ سفید پناه گرفت.

ناآرامی‌ها و غارت مغازه ها در آمریکا - اسپوتنیک ایران
ناآرامی‌ها و غارت مغازه ها در واشنگتن + ویدئو

تیم امنیتی رئیس جمهور آمریکا جمعه شب که از دیدن معترضان در بیرون کاخ سفید غافلگیر شده بودند، ترامپ را به زیرزمین کاخ سفید منتقل کردند که برای مقابله با تهدیدهای تروریستی طراحی شده است.

کاخ سفید جمعه‌شب با گرد هم آمدن هزاران تن در برابر محوطه آن برای ابراز همدردی با کشته شدن فلوید سیاهپوست، به حالت قرنطینه کامل درآمد و تمامی دروازه‌های ورودی و خروجی آن بسته شد. با اینکه این تجمع عمدتا مسالمت آمیز بود، اما پس از نیمه شب تنش‌ها و درگیری‌هایی رخ داد که شامل شلیک گاز اشک آور ماموران محافظ برای پراکنده کردن معترضان بود.

شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی - آفریقایی تبار به دست پلیس، اعتراضات در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا آغاز شد. جرج فلوید مردی سیاهپوست و غیرمسلح بود که روز دوشنبه گذشته در شهر مینیاپولیس در میان هجوم نیروهای پلیس به قتل رسید. از آن روز تاکنون شهرهای آمریکا صحنه اعتراض به خشونت پلیس شده است. در تصاویری که از این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، دیده می شود که پلیس به دست فلوید دستبند زده، او را به زمین انداخته و سه نفر به او حمله ور می‌شوند که یکی از آنها با زانوی خود را روی گردن او قرار داد. فلوید در این ویدئو چندین بار می‌گوید که او نمی تواند نفس بکشد و سپس خفه می‌شود. پس از شروع اعتراضات در آمریکا، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر سنت پاول، همسایه این شهر برای آخر هفته مقررات منع آمد و رفت برقرار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала