فیفا فدراسیون فوتبال ایران را به تعلیق تهدید کرد

© AP Photo / Keystone, Steffen Schmidtفیفا
فیفا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیفا، فدراسیون بین‌المللی فوتبال در نامه ارسالی خود، فدراسیون فوتبال ایران را به تعلیق تهدید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر،  فدراسیون بین‌المللی فوتبال در تازه‌ترین نامه خود به فدراسیون فوتبال ایران بیش از ۸۰ ایراد به پیش‌نویس اساسنامه این فدراسیون وارد کرده و زمان کوتاهی را برای اصلاح آن در نظر گرفته است.

فدراسیون بین المللی فوتبال در این نامه از مسئولان فوتبال ایران خواسته است تا روز جمعه هفته جاری (۱۶ خرداد) اصلاحات نهایی در پیش نویس اساسنامه خود را برای فیفا ارسال کنند و در غیر این صورت احتمال تعلیق فدراسیون و تشکیل کمیته انتقالی وجود دارد.

اتهام سنگین ویلموتس به ایران در فیفا  - اسپوتنیک ایران
اتهام سنگین ویلموتس به ایران در فیفا

فیفا در نامه خود ایرادهایی به اساسنامه وارد کرده که مهمترین آن زیر سوال رفتن استقلال فدراسیون فوتبال ایران است: «ماده‌هایی که می‌توانند تبعیت فدراسیون فوتبال ایران از ماده ۱۴ و ۱۹ بند ۱ اساسنامه فیفا را تحت الشعاع قرار دهند. این دو ماده به طور خاص تصریح می‌کنند که کلیه انجمن‌های عضو باید امور خود را بطور مستقل و بدون نفوذ ناخواسته از طرف شخص ثالث اداره کنند.»

فدراسیون جهانی فوتبال در بخش دیگری از نامه خود ضمن اولتیماتوم به ایران، از مسئولان فدراسیون خواسته است تا روز جمعه اصلاحیه نهایی را برای این نهاد ارسال کند: «ما قویاً درخواست داریم که فدراسیون ایران پیش نویس اساسنامه خود را براساس سند ضمیمه شده به این نامه، با حداقل تغییرات در ماهیت آن نهایی کند و یک نسخه از آن را حداکثر تا ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد) به FIFA و AFC ارائه کند.»

در یکی از مهمترین بخش‌های این نامه که تاکنون بارها از سوی فیفا عنوان شده، مجدداً بر مغایرت پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران با فدراسیون جهانی تاکید شده است. فیفا در نامه خود پیرامون این موضوع آورده است:« لازم به یادآوری است که اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران با الزامات اجباری FIFA که در اساسنامه و مقررات آن تعریف شده، مطابقت ندارد.»

در بخش پایانی این نامه، فیفا به طور غیرمستقیم و محترمانه ایران را به تعلیق فدراسیون و تشکیل کمیته انتقالی که پیش از این در فدراسیون ایران سابقه داشته، تهدید کرده است: «با توجه به موارد فوق الذکر، در صورت عدم رعایت این بخشنامه، موضوع برای اقدامات بیشتر به نهادهای مربوط FIFA ارجاع داده خواهد شد. ما اطمینان داریم نقش خود را در یاری در این موضوع ایفا کرده‌ایم. از توجه شما متشکریم و در صورت نیاز، آماده ارائه کمک‌های بیشتری هستیم.»

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала