الحاق کرانه باختری به انتفاضه سوم فلسطینیان منجر می شود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر الحاق کرانه باختری به انتفاضه سوم فلسطینیان منجر می شود
الحاق کرانه باختری به انتفاضه سوم فلسطینیان منجر می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ژنرال اسرائیلی معتقد است که در صورت الحاق کرانه باختری، موجی از خشونت در میان مردم فلسطین به راه خواهد افتاد و باعث انتفاضه دیگری می گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، میخاییل میلیشتاین ژنرال برجسته اسرائیلی به بررسی تصمیم این کشور برای اشغال حدود 30% از کرانه باختری پرداخت و تأکید داشت: تحولات ماههای اخیر کرانه که مهمترین آن، توقف هماهنگی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل ‌آویو است، احتمالا باعث وخیم تر شدن اوضاع خواهد شد.

عضویت مدیر سابق وزارت دادگستری اسرائیل در بخش سانسور فیسبوک - اسپوتنیک ایران
عضویت وزیر سابق دادگستری اسرائیل در بخش سانسور فیسبوک

میلیشتاین که رئیس انجمن مطالعات فلسطین در مرکز مطالعات موشیه دایان در دانشگاه تل ‌آویو است اذعان داشت: تشکیلات خودگردان فلسطینی قصد ندارد ابزارهای ارتباطی خود با اسرائیل را از دست بدهد و تمایل دارد که پایه ‌های حکومتی و اقتصادی خود را به خاطر تشنج گسترده، از دست ندهد.

وی در مصاحبه با روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت گفت: تلاش رام الله این است تا بتواند فشار بین ‌المللی را بر اسرائیل افزایش دهد تا مانع تغییر یکجانبه واقعیت از طریق الحاق کرانه باختری شود.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم، به نقل از میلیشتاین گزارش داد، در وضعیت جدید، تهدید اصلی، طرحهای تشکیلات خودگردان نیست، بلکه در نحوه واکنش ملت فلسظین است که امروز بیش از گذشته حضور دارند. این یعنی چالش واقعی.

این تحلیلگر اسرائیلی ادامه داد، پیش از این، مردم فلسطین ترجیح می‌ دادند که وارد درگیریهای شدید نشوند و مشغول زندگی شخصی خود باشند، ولی تغییرات بنیادینی بر رفتار این ملت تأثیر گذاشته که مهمترین آن، وضعیت نا بسامان اقتصادی به خاطر ویروس کروناست. از همین روی، ثبات اقتصادی، مانع اصلی برای انتفاضه سوم است.

میلیشتاین معتقد است، که از اظهارات رام الله درباره توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل، برداشت نادرستی صورت گرفته و به منزله چراغ سبزی برای افزایش خشونت علیه آن خواهد شد... احتمالا این مسئله فلسطینیها را تشویق خواهد کرد که علیه اسرائیل، دست به حملات مسلحانه بزنند.

میلیشتاین با بیان اینکه بسته شدن کانالهای گفتگو و هماهنگی، باعث افزایش احتمال سوء برداشت خواهد شد، در پایان خاطر نشان کرد، تل ‌آویو باید «حتی الامکان در همه سطوح، کانالهای هماهنگی خود با تشکیلات خودگردان را به ویژه در زمینه امنیت و گفت‌وگو در سطح سیاسی حفظ کند».

در پایان آوریل گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و بنی گانتس رهبر حزب "آبی-سفید" اسرائیل توافق کردند که در اوایل جولای، الحاق مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری را آغاز کنند که شامل دره اردن و همه شهرک ‌های اسرائیلی در کرانه باختری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала