وزارت خارجه آمریکا: انزوای دیپلماتیکی ایران ادامه دارد

© AP Photo / Cliff Owenبرایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران
برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا: ایالات متحده استراتژی موفقیت آمیز خود را برای اعمال فشار حداکثری اقتصادی و انزوا دیپلماتیک بر ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، در روز چهارشنبه برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران اعلام داشت: ایالات متحده کارزار فشار حداکثری اقتصادی و "انزوا دیپلماتیک" ایران را ادامه خواهد یافت.

اعلام  نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر  - اسپوتنیک ایران
اعلام نظر آمریکا درباره کار نیروگاه اتمی بوشهر

هوک گفت: کمپین فشار حداکثری رئیس جمهور دونالد ترامپ ایران را متوقف کرده و آن را با روش های بی سابقه ای مواجه کرده است. ما رهبر ایران را از منابع عظیمی محروم کرده ایم. به نظر وی، رهبری ایران با انتخاب "مذاكره با آمریكا یا اجازه به فروپاشی اقتصادی روبرو است.

نماینده ویژه امور ایران، همچنین اظهار داشت که اقتصاد ایران در وضعیت "رکود عمیق" قرار دارد و دسترسی به ذخایر خارجی به حداقل رسیده است. وی گفت: ایالات متحده استراتژی موفقیت آمیز خود را برای اعمال فشار حداکثری اقتصادی و انزوا دیپلماتیک ادامه خواهد داد.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، روز چهارشنبه گفت كه واشنگتن تصمیم گرفته است كه معافیت های موقت ناشی از تحریم ها را پایان دهد و به تهران اجازه دهد از كشورهای شركت كننده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در توسعه مسالمت آمیز هسته ای كمک بگیرد.

استثنائات لغو شده به شرکت های روسی، چینی و کشورهای اروپایی اجازه می دهد فعالیت های خود را برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای در تأسیسات هسته ای در ایران ادامه دهند، بدون اینکه خطراتی را تحت تأثیر اقدامات محدود کننده آمریکایی قرار دهند. این امر مستقیماً روی رآکتور آب سنگین در اراک تأثیر می گذارد، که ایران در چارچوب برجام با پشتیبانی سایر کشورها آن را برای تحقیقات صلح آمیز هسته ای و همچنین تهیه رآکتور تحقیقاتی غنی از اورانیوم در تهران و حذف سوخت مصرف شده از ایران را بازسازی کند.

دولت آمریكا 60 روز به شركت های بین المللی زمان می دهد تا فعالیت های مؤثر در این تاسیسات را متوقف كنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала