تخصیص ۱۰۰ میلیون یورو برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر خامنه ای رهبر ایران
خامنه ای رهبر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت‌الله خامنه‌ای با تخصیص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز موافقت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فارس»،آیت‌الله خامنه‌ای با تخصیص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این خصوص گفت:«در سه روز گذشته توفیق پیدا کردیم خدمت مقام معظم رهبری برسیم و ایشان دستور لازم برای حل مشکلات فاضلاب اهواز را صادر کردند.

رهبر معظم انقلاب توجه خاصی نسبت به مسأله فاضلاب اهواز داشتند و دستور دادند 50 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی در سال جاری اختصاص یابد و سال آینده نیز ۵۰ میلیون یورو دیگر اختصاص داده شود».

افزایش قیمت آب در ایران - اسپوتنیک ایران
افزایش بهای آب در ایران

چندی پیش، محمدباقر نوبخت، ‏‏معاون رئیس جمهور و رئیس ‏سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران برای تسریع تأمین بودجه‌ جهت حل مشکلات خوزستان، راهی اهواز شد. وی در توئیتی نوشته بود:«هرچندکه سازمان برنامه و بودجه نقش عملیاتی ندارد و امدادرسانی به هموطنان خوزستانی دچار آبگرفتگی و اقدام فوری برای حل مشکلات وظیفه سایر دستگاه‌هاست اما امیدوارم با حضور میدانی ضمن دلجویی از مردم، بتوانم تأمین بودجه‌ اقدامات اساسی برای حل همیشگی مشکل را تسریع نمایم.

همزمان در نامه‌ای از رییس‌جمهور خواسته‌ایم به عنوان اولویت نخست برای تسریع در اقدامات وزارت نیرو به‌منظور اصلاح و تکمیل خطوط اصلی، کلکتورها و جمع‌آوری‌کننده‌های فاضلاب اهواز و همچنین ایستگاه‌های پمپاژ اصلی و فرعی، طی ۲ سال آتی ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی تأمین اعتبار شود.

برنامه جامع حل مشکلات خوزستان عزیز از جمله آب و آبفا از اسفند ۹۵ با سفر من به استان که پيرو سفر رييس جمهور صورت گرفت آماده و پس از تصویب دولت در ۳ سال گذشته تخصيص‌های ویژه‌ای دریافت کرده مشكل کنونی اهواز ناشی از فقدان شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهرداری است و نه طرح‌های ناتمام آبفا».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала