اعلام آمادگی آمریکا برای انجام آزمایشات هسته ای طی چند ماه

CC BY-SA 2.0 / Mariordo59 / Aerial view of the Pentagon, Arlington, VAاعلام آمادگی آمریکا برای انجام آزمایشات هسته ای طی چند ماه
اعلام آمادگی آمریکا برای انجام آزمایشات هسته ای طی چند ماه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریو والتر، قائم مقام دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور هسته‌ ای روز چهارشنبه اعلام کرد ایالات متحده آمریكا در صورت صدور دستور مربوطه از سوی رئیس جمهور این کشور آماده خواهد بود "ظرف چند ماه" آزمایش های هسته ای انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از DefenseNews ، دریو والتر اظهار داشت در چنین مواقعی می توان در صورت صدور دستور رئیس جمهور به دلایل فنی یا ژئوپلیتیکی "آزمایش بسیار سریع با امکانات  محدود جمع آوری اطلاعات " را انجام داد.

والتر گفت: "من فکر می کنم که این می تواند نسبتاً سریع اتفاق بیفتد."

وی خاطرنشان کرد اگرصحبت  درمورد آزمایشات جدی تر با جمع آوری کامل داده ها اطلاعات باشد، ممکن است تدارکات برای آنها سال ها طول بکشد.

آمریکا به فکر انجام اولین آزمایش هسته ای پس از تقریباً 30 سال است  - اسپوتنیک ایران
آمریکا به فکر انجام اولین آزمایش هسته ای پس از تقریباً 30 سال است

ایالات متحده از سال 1992 آزمایش های هسته ای را انجام نداده است ، و همچنین با استفاده از ذخایر خود، کلاهک های پلوتونیومی جدیدی برای سلاح های هسته ای تولید نکرده است

در سال 2018 واشنگتن اطلاعات مربوط به تعداد کلاهک های هسته ای موجود خود را در فهرست اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده قرار داد و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده دستور نوسازی زرادخانه هسته ای و از سرگیری تولید کلاهک های پلوتونیومی به میزان 80 عدد در سال را صادر کرد.

علاوه بر این ، واشنگتن از پیمان منع  موشک های میان برد و برد کوتاه (پیمان INF) خارج شده و رسماً انصراف خود را از اجرای پیمان آسمان باز که مدت اعتبار آن پس از شش ماه  به پایان خواهد رسید ، اعلام کرد. همچنین سرنوشت پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک تهاجمی (استارت نو) که مدت اعتبار آن در صورت عدم تمدید این پیمان برای پنج سال دیگر ، در فوریه 2021 به پایان خواهد رسید ، نامشخص است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала