حمل قاچاق 24 میلیون لیتر سوخت با اسناد گمرکی جعلی

© Sputnik / Shiva Abshenasحمل قاچاق 24 میلیون لیتر سوخت با اسناد گمرکی جعلی
حمل قاچاق 24 میلیون لیتر سوخت با اسناد گمرکی جعلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده انتظامی استان بوشهر: مأموران دایره عملیات ویژه  پلیس آگاهی استان، با چندین ماه اقدامات پیچیده اطلاعاتی و با انجام یک سری تحقیقات تخصصی و کارشناسی، سرنخ‌ های مهمی از یک باند سازمان یافته قاچاق سوخت به دست آوردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، سردار خلیل واعظی صبح امروز در جمع خبرنگاران از انهدام باند سوخت قاچاق و کشف بیش از 24 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش یک هزار و 230 میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: در پی شکایت اداره بنادر و دریانوردی بوشهر در سال 98 با موضوع جعل اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و ارجاع پرونده از طریق مراجع قضایی به پلیس آگاهی استان، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین پیشی گرفت
 - اسپوتنیک ایران
روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین پیشی گرفت

وی افزود:  با توجه به احتمال سریالی بودن جعل و جرم سازمان یافته، پرونده برای رسیدگی به دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان محول و یک تیم متشکل از کارآگاهان، کارشناسان خبره و ماموران مجرب تشکیل شد و  با تحقیقات وسیع و گسترده و بهره گیری از بانک‌های اطلاعاتی مشخص و محرز گردید که افرادی با جعل پروانه سبز گمرکی با استفاده از سند مجعول اقدام به قاچاق سوخت می‌کردند.

سردار واعظی تصریح کرد: این افراد به صورت هدفمند با سوء استفاده از خلاء قانونی، برای شناوری که قبلا هم برای آن پروانه سبز صادر کرده بودند، موفق به اخذ پروانه سبز گمرکی گردیده و با ارائه آن به اداره ثبت شناورهای اداره بنادر و دریانوردی استان موفق به اخذ گواهی ثبت مجدد برای شناور شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه  مرتکبین با ارائه اسناد مجعول به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نسبت به اخذ سوخت مازاد اقدام و به صورت سازمان یافته  قاچاق می‌کردند، گفت: پس از هماهنگی با مرجع قضایی و همکاری و تعامل اداره بنادر و دریانوردی، اداره قضائی گمرکات و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  استان بوشهر و استعلام صورت گرفته از گمرکات شهرستان های گناوه و دیلم و دیر محرز شد، 98 پروانه سبز گمرکی شناور مورد جعل و دستکاری قرار گرفته است و هیچ کدام از شناورها وجود خارجی و فیزیکی ندارند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه 73 نفر از مالکان گواهی ثبت‌ها احضار و از آنان در خصوص معرفی شناور خود تحقیق شد که اکثر آنان قادر به معرفی شناور برای کارشناسی نبوده و تعدادی هم که شناوری را معرفی می‌کردند با حضور کارشناسان اداره بندر و ماموران پلیس آگاهی از شناورهایی که معرفی اصالت هیچکدام از تایید نشد، اضافه کرد: 6 متهم اصلی این پرونده برای رسیدگی به اتهامشان در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

سردار واعظی گفت: 24 میلیون و 700 هزار لیتر  سوخت به ارزش تقریبی یک هزار و 230 میلیارد ریال، اعضای این باند از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تحویل گرفته‌اند که به صورت هدفمند اقدام به قاچاق آن در سال‌های گذشته کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تاکید کرد: این موضوع به شرکت ملی پخش و فرآورده های نفتی بوشهر اعلام و آن یگان به عنوان دستگاه شاکی شکایت خود را علیه اعضای این باند، به اتهام استفاده از سند مجعول و قاچاق سوخت در مرجع قضایی مطرح کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала