واکنش چین به اتهامات آمریکا در خصوص سرقت واکسن کرونا

© AP Photo / Andy Wongواکنش چین به اتهامات آمریکا در خصوص سرقت واکسن کرونا
واکنش چین به اتهامات آمریکا در خصوص سرقت واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات مقامات آمریکایی در مورد تمایل این کشور برای سرقت واکسن کرونا را بی اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، ژائو لیجیان، ادعاهای ایالات متحده مبنی بر اینکه چین می‌تواند برای سرقت واكسن‌های آمریكایی COVID-19 تلاش ‌كند، واکنش نشان داد و آنها را بی اساس خواند.

اتهام آمریکا به چین در خصوص سرقت واکسن کرونا  - اسپوتنیک ایران
اتهام آمریکا به چین در خصوص سرقت واکسن کرونا

پیش از این، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریكا ابراز اطمینان كرده بود كه ایالات متحده اولین کشوری خواهد بود كه واكسن کرونا‌ویروس ایجاد كند، در حالی كه وی این احتمال را رد نمی كرد كه چین ممكن است سعی كند واكسن COVID-19 را از ایالات متحده به سرقت ببرد.

این دیپلمات گفت: "اظهارات ایالات متحده بی اساس است. چین پیشرفت قابل توجهی در تولید واکسن COVID-19 داشته است، چرا باید به ایالات متحده نگاه کنیم."

به گفته وی، صرف نظر از اینکه کدام کشور اولین از همه تحقیق و توسعه واکسن را انجام داده و استفاده از آن را آغاز کرده است، این سهم بسزایی در مبارزه با بشریت علیه همه گیری خواهد داشت. نماینده این اداره تأکید کرد که تحقیق و توسعه واکسن علیه COVID-19 مسابقه ای بین ایالات متحده و چین نیست، بلکه مسابقه ای بین بشریت و ویروس است.

وی گفت: "چین آماده است تا تجربه خود را در زمینه تحقیق و توسعه واکسن به اشتراک بگذارد تا همکاری های بین المللی را در این زمینه تقویت کند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала