کاهش چشمگیر تعداد قربانیان ویروس کرونا در نیویورک

© AFP 2023 / Spencer Plattکاهش چشمگیر تعداد قربانیان ویروس کرونا در نیویورک
کاهش چشمگیر تعداد قربانیان ویروس کرونا در نیویورک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تعداد قربانیان ویروس کرونا طی یک شبانه روز در ایالت نیویورک برای نخستین بار به زیر یکصد نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، اندرو کومو، فرماندار نیویورک امروز شنبه اعلام کرد، طی شبانه روز گذشته ۸۴ مورد فوت ناشی از کرونا در این ایالت به ثبت رسیده است؛ این نخستین بار از اوج شیوع کرونا در این ایالت است که آمار قربانیان به زیر ۱۰۰ نفر می رسد.

Times Square, NYC - اسپوتنیک ایران
تابلوی ساعت مرگ ترامپ در میدان تایمز نیویورک +عکس، ویدئو

این در حالی است که وضعیت ایالت نیویورک در ابتدا بسیار بدتر از سایر ایالت‌های آمریکا بود. در بدترین روزها، به صورت روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در نیویورک جان خود را از دست می‌دادند و بیش از ۳۰۰۰ نفر در بیمارستان بستری می‌شدند.

فرماندار نیویورک در نشست خبری گفت: "شمار بیماران بستری شده که نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی هستند، رو به کاهش است." به گفته وی، شمار افرادی که در روز جمعه در بیمارستان ها بستری شده اند، حدود ۲۰۰ نفر بوده است.

کومو اظهار داشت: "آمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کرونا کاهش یافته و به ۸۴ نفر رسیده است. شرایط همچنان غم انگیز است، اما این واقعیت که این رقم تا این میزان کاهش یافته است، خبر خوبی است." وی افزود: کاهش آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا به زیر ۱۰۰ نفر، حاکی از آن است که شهروندان این ایالت در روند مبارزه با این بیماری همه گیر پیشرفت داشته اند.

تاکنون ۲۳ هزار و ۱۹۵ نفر در ایالت نیویورک بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. طبق آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون مورد ابتلا و بیش از ۹۶ هزار مورد مرگ ناشی از این بیماری در آمریکا به ثبت رسیده و بیش از ۳۵۰ هزار نفر نیز بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала