سیاستمدار ایرانی : داعش جدید صد در صد آمریکایی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سیاستمدار ایرانی : داعش جدید صد در صد آمریکایی است
سیاستمدار ایرانی : داعش جدید صد در صد آمریکایی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد آمریکایی‌ها می‌خواهند در یک منطقه در بین سوریه و عراق، از حوالی پایگاه عین الاسد تا مرز سوریه، داعشیان را آموزش داده و سازمان دهی ‌کنند و در سوریه و در عراق از این‌ها برای کارهای تروریستی استفاده می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محسن رضایی گفت: داعش جدید صد در صد آمریکایی است. داعش قبل هم آمریکایی بود اما آمریکایی ها از طریق یک سری افراد خاصی، داعش را اداره می کردند. مثلا پنج شش نفر از رهبران داعش را در کنترل داشتند ولی این داعش جدیدی که شکل گرفته، کاملا و صد در صد آمریکایی است و آمریکایی ها می خواهند در یک منطقه در بین سوریه و عراق، از حوالی پایگاه عین الاسد تا مرز سوریه، داعشیان را آموزش می دهند و سازمان دهی می کنند و در سوریه و در عراق از اینها برای کارهای تروریستی استفاده می کنند. و بنوعی شکست نظامی و حیثیتی خود را بازسازی کنند که البته بازهم شکست خواهند خورد همانطور که آن داعش قبلی، شکست خورد قطعا این داعش هم شکست خواهد خورد زیرا هم حشد الشعبی و هم ارتش عراق الان تجارب بسیار خوبی دارند و سازماندهی شان خیلی قوی تر از روزهایی است که آن داعش وارد کار شد. در داعش اول البته اسرائیلی ها نفوذ بیشتری نسبت به آمریکایی ها داشتند. در این داعش هم اسرائیلی ها هستند اما آمریکایی ها و سازمان سیا در آن عهده دار سازماندهی شده اند.

به هلاکت رسیدن دو سرکرده داعش در سوریه  - اسپوتنیک ایران
به هلاکت رسیدن دو سرکرده داعش در سوریه

یادآور می شود چندی پیش اولگ سیرومولوتف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد تروریست ها در شرایط شیوع همه گیر نوع جدید ویروس کرونا به فعالیت های خود در خاورمیانه و در درجه اول در سوریه و عراق شدت زیادی بخشیده اند.

سیرومولوتوف گفت: "ما امیدواریم جامعه جهانی در شرایط شیوع  همه گیر ویروس کرونا،  انسجام و عزم خود را در نبرد مشترک علیه تروریسم از دست ندهد."

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала