پسران جمال خاشقچی قاتل پدرشان را بخشیدند

اشتراک
پس از گذشت بیش از یک سال و نیم از قتل روزنامه نگار سرشناس سعودی در کنسولگری کشورش در بزرگ ترین شهر ترکیه، پسران وی تصمیم گرفتند قاتل پدرشان را عفو کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، «صلاح خاشقچی»، پسر ارشد «جمال خاشقچی»، روزنامه نگار سرشناس منتقد سیاست های عربستان سعودی که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی در کنسولگری کشورش در شهر استانبول در غرب ترکیه به قتل رسید، بامداد امروز (جمعه) اعلام کرد که به همراه برادرانش قاتل پدرشان را عفو کردند.

صلاح خاشقچی در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره نوشت: در این شب مبارک (شب قدر به باور اهل سنت) از این ماه مبارک (رمضان)، این کلام خداوند متعال در قرآن کریم را یادآوری می کنیم «وَجَزَاءُ سَیِّئَهٍ سَیِّئَهٌ مِثْلُهَا فَمَنْ عَفَا وَأَصْلَحَ فَأَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ إِنَّهُ لَا یُحِبُّ الظَّالِمِینَ» (کیفر بدی، مجازاتی است همانند آن و هر کس عفو و اصلاح کند، پاداش او با خداست؛ خداوند ظالمان را دوست ندارد).

نامزد خاشقجی: جلوی فروش نیوکاسل به عربستان را بگیرید - اسپوتنیک ایران
نامزد خاشقجی: جلوی فروش نیوکاسل به عربستان را بگیرید

پسر ارشد این روزنامه نگار فقید سعودی در ادامه پیام توییتری خود نیز افزود: به همین دلیل نیز ما پسران شهید جمال خاشقچی اعلام می کنیم که قاتل پدرمان را برای رضای خداوند متعال عفو کردیم؛ امیدواریم که پاداش این کار نزد خداوند عز و جل حساب شود.

این در حالی است که دادستانی کل عربستان سعودی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که دادگاه مسئول رسیدگی به پرونده قتل جمال خاشقجی، پس از برگزاری ۱۰ جلسه در نهایت احکام خود را صادر کرده که بر اساس آن نیز پنج تن از متهمان پرونده به اعدام محکوم شدند و برای شش متهم دیگر نیز حکم زندان صادر شد.

دادستانی کل عربستان ضمن ادعای این که تحقیقات صورت گرفته ثابت کرده که میان این روزنامه نگار فقید و افراد محکوم شده در این پرونده خصومتی وجود ندارد، تاکید کرد که تحقیقاتی در رابطه با «سعود القحطانی»، مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی و «محمد العتیبی»، سرکنسول این کشور در استانبول نیز انجام شده با این حال آنها با اتهاماتی مواجه نبوده و آزاد شده اند.

در حالی که سازمان ملل متحد، مقامات سعودی و شخص «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور را به صدور فرمان قتل خاشقچی متهم می کند، عربستان این مسئله را تکذیب کرده و مدعی است که قتل وی به صورت انفرادی و بدون هیچ گونه دستوری از یک مسئول رسمی صورت گرفته است.

جمال خاشقجی، از چهره‌های نزدیک به دربار سعودی در سابق که بعدا به یکی از منتقدان این حکومت در رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شد، سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در ترکیه کشته شد. گزارشگر سازمان ملل متحد و سازمان‌های اطلاعاتی غربی معتقدند که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، دستور قتل او را داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала