توئیت وزیر خارجه ایران به زبان عربی به مناسبت روز جهانی قدس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توئیت وزیر خارجه ایران به زبان عربی به مناسبت روز جهانی قدس
توئیت وزیر خارجه ایران به زبان عربی به مناسبت روز جهانی قدس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در توییتی به زبان عربی اعلام کرد روز قدس روز احیای حقوق فلسطین است و رژیم اشغالگر بیت المقدس و شهرک‌سازی رو به نابودی است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف در توییت خود به مناسبت روز جهانی قدس چنین نوشت:

​روز بیت المقدس روز احیای حقوق فلسطین است و رژیم اشغالگر قدس و شهرک‌سازی رو به نابودی است. اسرائیل بزرگترین متجاوز حقوق بشر و تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه و جدی‌ترین تهدید مزمن برای صلح و امنیت بین المللی است. توطئه معامله نژادی قرن ثابت کرد که واشنگتن شریک متجاوز است و هیچ امیدی ندارد. همه پرسی راه حل است.

 وزیرامورخارجه ایران روز 21 ماه مه نیز در پیامی توئیتری خاطرنشان کرده بود که ملت فلسطین تنها به‌دنبال  این هستند که حق خود را از طریق یک همه‌پرسی بگیرند و نباید تاوان کشتار یهودیان توسط تمدن‌های غربی را بپردازند.

ظریف در این پیام توئیتری نوشت: «کشتار یهودیان در اتاق‌های گاز در اروپا «راهکار نهایی» تمدن غربی بوده است. مردم فلسطین نباید تاوان جنایات و گناهان غربی‌ها را بپردازند. منزجرکننده است که آنهایی که تمدنشان «راهکار نهایی» را در اتاق‌های گاز یافت، به آنهایی که به‌دنبال یک راهکار واقعی در صندوق‌های رأی از طریق یک همه‌پرسی هستند، حمله می‌کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала