اقدام بی سابقه چین در زمان شیوع کرونا

© Fotolia / Boggyاقدام بی سابقه چین در زمان شیوع کرونا
اقدام بی سابقه چین در زمان شیوع کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات چینی به دلیل همه گیر شدن کروناویروس قدم بی سابقه ای در اقتصاد برداشته اند و برای اولین بار از سال 1994 حاضر به تعیین اهداف رشد تولید ناخالص داخلی برای سال 2020 نشدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، مقامات چینی در این باره توضیح دادند که برخی از فاکتورها به دلیل عدم قطعیت ناشی از شیوع کرونا و وضعیت اقتصاد جهانی و تجارت باعث شده تا پیش بینی ها دشوار شوند.

اعتراف دولت چین به اشتباهات خود در دوره کرونا  - اسپوتنیک ایران
اعتراف دولت چین به اشتباهات خود در دوره کرونا

خبرگزاری بلومبرگ نوشت: چین اهداف اقتصادی دیگری را معرفی خواهد کرد. چین ضریب کسری بودجه دولت را به حداکثر 10 سال افزایش داد. اگر در سال 2019 این شاخص در سطح 2.8 درصد از تولید ناخالص داخلی بود ، اکنون به 3.6 درصد افزایش یافته است، پکن همچنین برنامه بیکاری در شهرها از 5.5 درصد در سال 2019 را به 6 درصد در سال 2020 افزایش داد. مقامات کشور برنامه ایجاد شغل های جدید در شهرها را از 11 میلیون در سال گذشته به 9 میلیون در سال جاری کاهش دادند.

مقامات چینی همچنین گزارش دادند که در سال 2020 هزینه های دفاعی پکن تنها 6.6 درصد افزایش می یابد که کمترین سرعت رشد از سال 1991 را نشان می دهد. در همین حال، علی رغم وضعیت اقتصادی دشوار، این کشور قصد خود را برای پایبندی به معامله تجاری منعقد شده با ایالات متحده اعلام کرد.

کند شدن اقتصاد چین حتی قبل از شروع شیوع کرونا آغاز شده بود. در سال 2019، مقامات هدف از رشد تولید ناخالص داخلی را در محدوده 6 تا 6.5 درصد تعیین کرده بودند. در پایان سال این شاخص تنها 6.1 درصد رشد کرد که در 29 سال گذشته کمترین مقدار بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала