کرونا از گرما نمی ترسد: افزایش تعداد مبتلایان درهرمزگان

© Sputnik / Хормозганکرونا از گرما نمی ترسد: افزایش تعداد مبتلایان درهرمزگان
کرونا از گرما نمی ترسد: افزایش تعداد مبتلایان درهرمزگان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در استان هرمزگان ایران هوا گرم شده ولی ظاهراً کووید ۱۹ همچنان وجود دارد و تعداد مبتلایان در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (اول خردادماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به نظر می‌رسد متأسفانه همشهریان ما موارد حفاظتی را کمتر رعایت می‌کنند، افزود: یکی از علل بیشتر شدن تعداد مبتلایان افزایش انجام آزمایش‌ها است.

نظر سازمان جهانی بهداشت درباره روایت وجود کرونا در حالت خفته قبل از همه گیری - اسپوتنیک ایران
هشدار سازمان بهداشت جهانی از احتمال موج دوم ویروس کرونا

دکتر محمود حسین پور اظهار کرد: به دنبال شناسایی موارد مثبت، از اطرافیان نمونه می‌گیریم که عمدتاً موارد مثبت و بدون علامت را پیدا می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مردم فقط در موارد ضروری از منزل بیرون بروند و همچنان سه نکته اصلی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک به‌ویژه در مکان‌های مسقف، رعایت فاصله اجتماعی به میزان حداقل یک و نیم تا دو متر و ضدعفونی کردن و بهداشت دست‌ها سه نکته کلیدی اصلی است.

حسین پور ادامه داد: هرچند که باید به حضور ویروس کرونا عادت کنیم اما این عادت نباید منجر به بی‌تفاوتی ما نسبت به این ویروس خطرناک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان تصریح کرد: از شواهد موجود مشخص است که ویروس کرونا برای مدت‌ها مهمان ناخوانده زندگی ما خواهد بود؛ شرایطی که ایجاب می‌کند با رعایت توصیه متخصصان، تغییراتی در سبک زندگی خود ایجاد کنیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала