هشدار نتانیاهو به ایران

© AFP 2023 / Ronen Zvulunهشدار نتانیاهو به ایران
هشدار نتانیاهو به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو به ایران هشدار داد كه كشورهایی كه اسرائیل را با نابودی تهدید می كنند، خود را در معرض خطر خواهند دید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه جروزالم پست، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، در پستی در صفحه توییتری خود در روز چهارشنبه نوشت: تهدیدات آیت الله خامنه ای برای اتخاذ "تصمیم نهایی" در مورد اسرائیل، یادآور برنامه نازی ها "تصمیم نهایی" برای از بین بردن مردم یهود است.

نخست وزیر اسرائیل افزود: آیت الله خامنه ای باید بداند که هر دولتی که کشور اسرائیل را تهدید به نابودی کند، با همان خطر روبرو خواهد شد.

بدین ترتیب، نتانیاهو در پاسخ به آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران، که در توییتی نوشته بود: فلسطین آزاد خواهد بود. مقاومت تا همه پرسی.

طرح رفراندوم برای تعیین نوع حکومت کشور تاریخی فلسطین، به‌عنوان نظر ایران در سازمان ملل ثبت شده. این حرف ماست: آنهایی که واقعاً فلسطینی‌اند و لااقل از صد سال پیش آن ‌طرف فلسطینی بودند و فلسطینی‌هایی که در خارج از فلسطین ساکنند، نظام کشور فلسطین را تعیین کنند. #مقاومت_تا_همه_پرسی

​رهبر ایران افزود: محو دولت اسرائیل به معنای محو یهودیان نیست. ما با مردم یهود کاری نداریم. «محو اسرائیل» یعنی مردم مسلمان، مسیحی و یهودی #فلسطین، خودشان دولتشان را انتخاب بکنند و بیگانه‌ ها و اوباشی مثل نتانیاهو را بیرون کنند. محو اسراییل یعنی این، و این اتفاق خواهد افتاد.

​الی کوهن وزیر اطلاعات اسرائیل، به نوبه خود گفت: "فریب" آیت الله خامنه ای با هدف منحرف ساختن مردم ایران از مشکلاتی است که با آنها روبرو هستند.

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا، نیز به نوبه خود گفت: ایالات متحده اظهارات ضد شرعی و ناسازگارانه رهبر معظم ایران آیت الله خامنه ای را محكوم می كند.

پومپئو نوشت: آنها در توئیتر یا شبکه اجتماعی دیگری جایی ندارند. ما می دانیم که اظهارات ناپسند خامنه ای نشانگر سنت تحمل مردم ایران نیست.

پارلمان ایران در اوایل این هفته قانونی را تصویب كرد كه هدف آن مقابله با سیاست جهانی اسرائیل است.

برنامه حل و فصل خاورمیانه، که در تاریخ 28 ژانویه توسط ایالات متحده ارائه شده است، همزیستی کشورهای اسرائیل و فلسطین را ارائه می دهد و حفظ قدس به عنوان پایتخت غیرقابل تفکیک اسرائیل و وضع موجود در کوه معبد با دسترسی آزاد توسط نمایندگان از هر دین است.

این طرح شامل خلع سلاح گروه فلسطینی حماس، که نوار غزه را کنترل می کند و همچنین ایجاد یک کشور کاملاً عاری از تحرک فلسطین را شامل می گردد.

این ابتکار توسط تعدادی از کشورها از جمله ترکیه و ایران و نیز اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی مورد انتقاد قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала