قصد ترامپ برای برگزاری اجلاس جی-7 در کمپ دیوید

© AFP 2023 / Saul Loebقصد ترامپ برای برگزاری اجلاس جی-7 در کمپ دیوید
قصد ترامپ برای برگزاری اجلاس جی-7 در کمپ دیوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ از تمایل خود برای برگزاری اجلاس حضوری رهبران جی-7 در کمپ دیوید خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه نماینده کاخ سفید، جود دیر، رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ قصد دارد كه در اسرع وقت یک نشست رهبران G7 را به صورت حضوری در محل اقامت كمپ دیوید برگزار كند.

هشدار آمریکا به فرانسه - اسپوتنیک ایران
ترامپ و مکرون خواستار برگزاری جلسه پنج عضو دائم شورای امنیت شدند

دیر گزارش داد: " روسای جمهور ترامپ و ماکرون درباره پیشرفت در گشودن ایالات متحده و فرانسه و همچنین اقتصادهای مختلف در سراسر جهان (پس از کرونا ویروس) بحث کردند. رئیس جمهور ترامپ گفت که ایالات متحده انتظار دارد به زودی تشکیل جلسه G7 شود. "

رئیس جمهور آمریكا پیشتر در صفحه ای در توئیتر خود گزارش كرده بود كه قصد دارد نخستین نشست شخصی رهبران کشورهای توسعه یافته را در میانه پاندمی کرونا‌ویروس در نزدیک واشنگتن برگزار كند  كه برای همه شركت كنندگان "بازگشت به حالت عادی" است.

ترامپ نوشت: " اکنون که کشور ما در حال بازگشت به عظمت خود است،" من در حال فکر کردن برای انتقال G7 به همان و یا نزدیک به آن تاریخ و گذراندن آن در واشنگتن در مکان افسانه ای کمپ دیوید هستم. سایر اعضای گروه G7 نیز در حال بازگشت هستند. این یک سیگنال شگفت انگیز برای همه خواهد بود - بازگشت به حالت عادی! "

با این حال، رهبر ایالات متحده مشخص نکرد که آیا وی این پیشنهاد را با سایر اعضای گروه 7 مطرح کرده است یا خیر. پیش از این گزارش شده بود که نشست G7 بعدی به دلیل بیماری همه گیر کرونا‌ویروس در تاریخ 10-12 ژوئن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала