ترامپ: چین می ‌خواهد که بایدن پیروز انتخابات شود

© AP Photo / Evan Vucciدوره کرونا: ارتباط ترامپ با معاونش فقط از طریق تلفن است
دوره کرونا: ارتباط ترامپ با معاونش فقط از طریق تلفن است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا، روز پنجشنبه با حمله تندی به چین این کشور را به گسترش بیماری همه گیری کرونا و پیامدهای دردناک آن برای همه کشورهای جهان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ در صفحه توییتری خود با حمله به چین، این کشور را به راه اندازی کارزاری گسترده از اطلاعات غلط برای تأثیرگذاری بر انتخابات ایالات متحده و پیروزی نامزد دموکرات جو بایدن در انتخابات متهم کرد.

ترامپ نوشت: چین در حال انجام یک کارزار گسترده ‌ای از اطلاعات نادرست است و آنها می‌خواهند جو بایدن خواب آلود به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برسد تا آنها بتوانند به سرقت ایالات متحده ادامه دهند، همانطور که دهه ‌ها پیش این کار را می کردند تا اینکه من از راه رسیدم.

​ترامپ در پست توییتری دیگری نیز نوشت: سخنگوی چین احمقانه صحبت می کند و به طور مایوسانه تلاش می ‌کند تا آثار درد، بیماری و مرگ که کشورشان در سراسر جهان پخش کرده اند را از بین ببرد. حمله گمراه کننده آن و تبلیغات علیه آمریکا و اروپا لکه ننگی بر دامن چین است.

وی افزود: همه این بدبختی‌ ها از چین آمد، آنها می توانستند این بیماری همه گیر را به راحتی مهار و متوقف کنند، اما این کار را نکردند.

پیشتر مشاور تجاری کاخ سفید و دستیار ترامپ گفته بود چین عمداً اجازه داده است ویروس کرونا در جهان پخش شود.

در این اظهارات که نشان از بالا گرفتن تنش‌ها میان آمریکا و چین دارد، پیتر ناوارو مشاور تجاری کاخ سفید در مصاحبه با شبکه ‌ای.بی.سی اذعان کرد: چین به عمد اجازه داده است ویروس کرونا در بقیه مناطق جهان منتشر شود و پکن و شانگهای را از آلوده شدن به این ویروس حفظ کرده؛ در حالی که می‌ توانست این ویروس را در ووهان مهار کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала