ارتش ونزوئلا نفتکش های ایرانی را همراهی خواهد کرد

اشتراک
ولادیمیر پادرینو ، وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد کشتی وهواپیما های جنگی این کشور نفتکش های ایرانی در منطقه ویژه اقتصادی ونزوئلا همراهی خواهند نمود

به گزارش اسپوتنیک، پادرینو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی VTV گفت: "ما با وزارت دفاع ایران ارتباط برقرار كرده ایم. کشتی ها و هواپیماهای نیروهای مسلح ملی بولیوی ونزوئلا همه کشتی هایی كه وارد منطقه اقتصادی ویژه می شوند ، همراهی  خواهند کرد تا از آنها استقبال كنند و از مردم ایران به خاطر همبستگی و همکاری تشكرنمایند ."

پیش از این وال استریت ژورنال گزارش داده بود كه دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا در حال بررسی احتمال اعمال تحریم های جدید علیه ایران برای جلوگیری از صادرات نفت ایران به ونزوئلا است. پس از عزیمت پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا ، تحریم ها علیه خدمه نفتکش ها یا مصادره این نفتکش ها در صورت سوخت گیری در بنادر کشورهای ثالث تحت بررسی قرار دارد.

آمریکا قصد دارد ارسال نفت ایران به ونزوئلا را مسدود کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا قصد دارد ارسال نفت ایران به ونزوئلا را مسدود کند

پیشتر امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدید آمریکا علیه نفتکش‌های اعزامی به ونزوئلا اظهار کرد: مزاحمت برای نفتکش‌ها خلاف مقررات و امنیت بین‌الملل است و فکر می‌کنم هم سازمان‌های بین‌المللی و هم کشورهایی که نسبت به مقررات و امنیت آبراه‌ها حساس هستند باید حتماً نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان بدهند.

وی افزود: این اقدام به نوعی راهزنی دریایی است. البته سیاست ما هم کاملاً روشن است و به صراحت اعلام کردیم هیچ‌گونه مزاحمتی را تحمل نخواهیم کرد. هم آمریکایی‌ها و هم دیگران می‌دانند که ما در واکنش به این اتفاق احتمالی، هیچ تردیدی به خودمان راه نخواهیم داد.

ژنرال ایرانی خاطرنشان کرد : اگر مزاحمت‌ها ادامه پیدا کند و تشدید شود حتماً آمریکایی‌ها پاسخ قاطع و محکمی را خواهند گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала