پاسخ قاطع ایران به امریکا در صورت ادامه مزاحمت برای نفتکش ها

© Photo / IRNAامیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران با بیان اینکه به صراحت اعلام کردیم هیچ‌گونه مزاحمتی را برای نفتکش‌های ایرانی تحمل نخواهیم کرد، گفت: اگر مزاحمت‌ها تشدید شود حتماً آمریکایی‌ها پاسخ قاطع و محکمی را خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدید آمریکا علیه نفتکش‌های اعزامی به ونزوئلا اظهار کرد: مزاحمت برای نفتکش‌ها خلاف مقررات و امنیت بین‌الملل است و فکر می‌کنم هم سازمان‌های بین‌المللی و هم کشورهایی که نسبت به مقررات و امنیت آبراه‌ها حساس هستند باید حتماً نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان بدهند.

 آمریکا  - اسپوتنیک ایران
صادرات نفت ایران به ونزوئلا و پاسخ آمریکا

وی افزود: این اقدام به نوعی راهزنی دریایی است. البته سیاست ما هم کاملاً روشن است و به صراحت اعلام کردیم هیچ‌گونه مزاحمتی را تحمل نخواهیم کرد. هم آمریکایی‌ها و هم دیگران می‌دانند که ما در واکنش به این اتفاق احتمالی، هیچ تردیدی به خودمان راه نخواهیم داد.

ژنرال ایرانی خاطرنشان کرد : اگر مزاحمت‌ها ادامه پیدا کند و تشدید شود حتماً آمریکایی‌ها پاسخ قاطع و محکمی را خواهند گرفت.

پیشتر خبرگزاری ایرانی «نور» نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران،  آمریکا را از هرگونه دخالتی در تحویل سوخت به ونزوئلا برحذر داشته بود.

علی ربیعی سخنگوی دولت ایران نیز چندی پیش اعلام نمود:«ایران و ونزوئلا دو کشور و دولت مستقل هستند. ما به علاوه همه دنیا با ونزوئلا نیز مبادلات تجاری داریم. ایران کالا‌هایی به ونزوئلا می‌دهد و اجناسی هم می‌گیرد، این موضوع در دنیا به کسی ارتباط ندارد.

ما و ونزوئلا دو دولت مستقل هستیم و تبادل کالا‌های مختلف داریم و دست روی دست نمی‌گذاریم و نفت خود را می‌فروشیم».

این روزها مقامات عالیرتبه کاخ سفید اعلام کردند که آمریکا در حال بررسی اقداماتی است که در رابطه با تحویل  سوخت ایران به ونزوئلا ممکن است اجرایی شوند. گزینه های این اقدامات به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد خواهند شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала