ارتش حفتر نیروهای خود را از طرابلس خارج کند

© AFP 2023 / Mahmud Turkiaارتش حفتر نیروهای خود را از طرابلس خارج کند
ارتش حفتر نیروهای خود را از طرابلس خارج کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش ملی لیبی و خلیفه حفتر تصمیم گرفت واحدهای خود را دو تا سه کیلومتر از جبهه در نزدیکی پایتخت طرابلس به دلیل شروع تعطیلات عید سعید فطر به عقب براند.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش ملی لیبی و  خلیفه حفتر تصمیم گرفت واحدهای خود را دو تا سه کیلومتر از جبهه در نزدیکی پایتخت طرابلس به دلیل شروع تعطیلات عید سعید فطر به عقب براند.

واکنش ترکیه به سخنان حفتر درباره انتقال حکومت در لیبی به ارتش - اسپوتنیک ایران
واکنش ترکیه به سخنان حفتر درباره انتقال حکومت در لیبی به ارتش

در این بیانیه که توسط سخنگوی ارتش ملی نقل گردید چنین آمده است: "ما تصمیم گرفتیم که نیروهای خود را در همه جبهه های طرابلس به فاصله 2-3 کیلومتری عقب برانیم تا فضای مورد نظر در منطقه طرابلس برای عبادت و تعویض بازدیدها انجام گیرد و همچنین روابط بین لیبیایی ها بیشتر شود، همانطور که در شمال ، شرق و غرب کشور این اتفاق افتاده است."

وي در ادامه افزود که آنها انتظار دارند كه "دشمن برای جلوگیری از خونریزی در پایان ماه رمضان" این موضوع را در نظر بگیرد.

عقب نشینی نیروها قرار است از ساعت 12 آغاز شود.

نیروهای دولت آشتی ملی لیبی در ماه آوریل پس از یک حمله سریع و تسخیر شهرهای صبرات ، سورمن و الآجیلات ، واقع در غرب طرابلس ، کنترل مرز با تونس را به دست آوردند. روز دوشنبه ، اين مرکز از برقراری کنترل پایگاه نظامی الباتویا در غرب این کشور در نزدیکی مرز با تونس ، که قبلاً توسط ارتش حفتر اشغال شه بود، خبر داد.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که از خلیفه حفتر فرمانده «ارتش ملی لیبی» حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل این شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала