اسرائیل در حمله سایبری به بندر شهید رجایی دست داشته است

© REUTERS / Kacper Pempel/Files حمله سایبری
حمله سایبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمله سایبری اسرائیل به بندر شهید رجایی باعث مختل شدن کار این بندر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»، اسرائیل در حمله سایبری به بندر شهید رجایی دست داشته است.

این روزنامه با نقل قول از مقامات آمریکایی و خارجی که نخواستند نامشان فاش شود نوشت حمله سایبری ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) به تأسیسات آبی بندر شهید رجایی را می توان یک حرکت انتقامی تلقی نمود.

به گفته یک مقام امنیتی، حمله سایبری به بندر شهید رجایی  دقیق و خسارت‌های آن قابل توجه بوده است. یک مقام آمریکایی که به اسناد محرمانه دسترسی داشته نیز می‌گوید اسرائیل پشت این حمله قرار داشته است.

نتانیاهو: دولت جدید اسرائیل به مخالفت با ایران و دیوان بین المللی کیفری ادامه خواهد داد - اسپوتنیک ایران
نتانیاهو: دولت جدید اسرائیل به مخالفت با ایران و دیوان بین المللی کیفری ادامه خواهد داد

هرچند ایران و اسرائیل هیچگاه مسئولیت حمله‌های سایبری متقابل علیه یکدیگر را نپذیرفته‌اند، شواهد حاکی از آن است که دو طرف به حرکت در مسیر جنگ سایبری ادامه می‌دهند.

به نوشتهنشریه نامبرده، 9 ماه مه،  در ترافیک خطوط کشتی‌رانی در ترمینال بندر شهید رجایی در جنوب ایران اخلال ایجاد شد. ناگهان همه کامپیوترهای هماهنگ‌کننده حرکت کشتی‌ها، کامیون‌ها و حمل و نقل بار از کار افتادند و در آبراهه‌ها و جاده‌های منتهی به این تاسیسات بی‌نظمی و ترافیک ایجاد شد.

یک روز بعد کارشناسان به این نتیجه رسیدند که یک هکر خارجی کامپیوترهای این بندر را از کار انداخته است. با این حال در بیانیه سازمان بنادر و کشتی‌رانی جمهوری اسلامی آمده است که این حمله موفق نبوده و تنها توانسته به برخی سیستم‌های عملیاتی خصوصی در بنادر آسیب بزند. محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی  گفته بود، به اعتقاد او منشا این حمله سایبری، «خارجی» بوده است.

با گذشت یک هفته روشن شد که این بندر هدف حمله سایبری قرار گرفته بوده که به نظر می‌رسد از سوی اسرائیل و در واکنش به حمله سایبری به شبکه آب شهری در اسرائیل انجام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала