همیشه حق با نیویورک تایمز است حتی زمانی که دروغ بگوید

© Sputnik / Vita;y Podvitskiهمیشه نیویوک تایمز راست می گوید حتی زمانی که دروغ بگوید
همیشه نیویوک تایمز راست می گوید حتی زمانی که دروغ بگوید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت رسانه ای نیویورک تایمز که نشریه ای را نیز با همین نام منتشر می کند، درستی آمار کووید-19 در روسیه را زیر سوال برد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت رسانه ای نیویورک تایمز که نشریه ای را نیز با همین نام منتشر می کند، درستی آمار مبتلایان به کووید-19 در روسیه را زیر سوال برد و آن را غیر واقعی خواند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اظهار داشت: "روزنامه های فایننشال تایمز و نیویورک تایمز با بی اعتنایی کامل به اصول روزنامه نگاری حرفه ای، مطالبی را مبنی بر دست کاهش عمدی داده‌های مربوط به مورد مرگ و میر ناشی ازکرونا‌ویروس در روسیه منتشر کرده اند، بدون آنکه به طرف روسی فرصتی برای صحبت در مورد این موضوع بدهند."

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در خصوص نامه آماده شده برای فایننشال تایمز و نیویورک تایمز با درخواست تکذیب اطلاعات نادرست منتشر شده مبنی بر شیوع کروناویروس در روسیه خبر داد.

پیشتر روزنامه فایننشال تایمز اطلاع داده بود که مرگ و میر ناشی از کروناویروس در روسیه ممکن است بیش از 70 درصد از آمار رسمی باشد. بر اسس اطلاعات رسمی در ماه آوریل در مسکو و سنت پترزبورگ 629 نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند. اما این روزنامه با استناد به آنالیز خود تاکید می کند که در این دو شهر طی یک ماه 72 درصد بیشتر سطح متوسط طی پنج سال اخیر فوت کرده اند: 1841 نفر در مسکو و 232 نفر در سنت پترزبورگ. معاون نخست وزیر روسیه اطلاع داد که روسیه هیچ گاه آمار جعلی منتشر نکرده است. به گفته ریاست سازمان جهانی بهداشت، کتمان آگاهانه از آمار مرگ و میر ناشی از کووید 19 در روسیه وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала