گمانه زنی درباره روش واکسیناسیون علیه کرونا در روسیه

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر گمانه زنی درباره روش واکسیناسیون علیه کرونا در روسیه
گمانه زنی درباره روش واکسیناسیون علیه کرونا در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آکادمیسین سرگئی کالسنیکوف، دانشمند روس و عضو آکادمی علوم روسیه اعلام کرد واکسیناسیون علیه کروناویروس در روسیه ممکن است از "طریق نظامی" صورت بگیرد.

آکادمیسین سرگئی کالسنیکوف گفت:  پیشبرد واکسیناسیون علیه  کرونا از طریق "غیر متعارف" یا "نظامی" ، در پاییز یا در آستانه زمستان آغاز خواهد شد . این دانشمند روس یادآور شد: در موارد اضطراری یک اصل خاص برای ثبت دارو وجود دارد.

وی گفت: "ممکن است با توجه به سطح زیاد مرگ و میر و آسیب های زیاد جمعیتی از راه نظامی حرکت کنیم. در این حالت ، کل جمعیت واکسینه نخواهند شد بلکه بخشی از افراد در "معرض خطر" یعنی کسانی که در کانون های شیوع ویروس کرونا  کار می کنند  و همچنین افرادی که خطر ابتلا به نوع شدید بیماری آنها را تهدید می کند، واکسینه می شوند . ممکن است چنین آزمایشی صورت بگیرد اما این یک روش غیر متعارف برای پیشبرد واکسن است. اگر این گزینه را انتخاب کنند ، می توانند واکسیناسیون را بطور مثال در پاییز یا در آستانه زمستان شروع کنند."

سازمان بهداشت جهانی: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود - اسپوتنیک ایران
سازمان بهداشت جهانی: کرونا ممکن است هرگز از بین نرود

وی خاطر نشان ساخت در غیر این صورت ، واکسیناسیون علیه کرونا زودتر از پایان سال جاری میلادی  آغاز نخواهد شد.

آکادمیسین سرگئی کالسنیکوف ادامه داد: "اگر شما از روش سنتی استفاده کنید واکسن زودتر از پایان این سال و آغاز سال آینده میلادی ظاهر نخواهد شد. موفق ترین واکسن باید انتخاب شود چون  اکنون در حال ساختن حدود صد واکسن کرونا در چندین کشور جهان هستند.

طبق برآوردهای كولسنیكف ، روسیه به سالانه حدود هشت تا ده میلیون دز واکسن نیاز دارد  اما برای رسیدن به "مصونیت كافی نفوس " 70 میلیون دز لازم خواهد بود.

روز چهارشنبه ، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه  انجام آزمایشات بالینی واکسن کروناویروس برای ماه ژوئن برنامه ریزی شده است.  وی همچنین ابراز امیدواری کرد داروها برای درمان کرونا تا ده روز آخر ماه ژ وئیه ساخته شوند زیرا طوری که وزیر بهداشت خاطرنشان کرده محققان چنین پیش بینی هایی را   انجام داده اند

بر اساس آخرین آمار، تا کنون در روسیه بیش از 250 هزار مورد ابتلا کروناویروس شناسایی شده ، 2305 نفر جان باخته  و  حدود 53.5 هزار نفر از مبتلایان درمان شده اند. طی روز گذشته ، 9974 مورد جدید جدید ثبت شده است . این رقم برای سومین روز متوالی در حال نزول است و برای اولین بار از تاریخ 2 ماه مه ، به کمتر از ده هزار نفر رسیده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала