پارلمان اروپا خواستار لغو تحریم های ایران شد

© Depositphotos.com / artjazzپارلمان اروپا خواستار لغو تحریم های ایران شد
پارلمان اروپا خواستار لغو تحریم های ایران شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار لغو تحریم های کشورها در زمان همه گیری کروناویروس شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، شماری از نمایندگان پارلمان اروپا با نوشتن نامه‌ای به  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل، و رئیس شورای اروپا، شارل میشل، خواستار تعلیق تحریم‌های ایران و سایر کشورها در زمان همه‌گیری کرونا‌ویروس شدند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

اعضای گروه  Renew Europe در پارلمان اروپا با ابزار نگرانی از تأثیر تحریم‌ها بر مبارزه کشورها با کووید-19 ، خواستار تعلیق موقت تحریم‌ها علیه کوبا، ایران، لیبی، سوریه، کره شمالی، ونزوئلا و سایر کشورها شدند.

در این بیانیه آمده است: " ما از مواضع آقای بورل در روز سوم آوریل درباره تحریم‌ها که اشاره ای بود به حمایت از درخواست آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد برای برقراری فوری آتش‌بس در جهان حمایت می‌کنیم."

این بیانیه همچنین می افزاید: " طبق گفته جوزپ بورل، تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا معافیت‌های لازم برای ارسال تجهیزات پزشکی و غذایی به کشورهای آسیب‌دیده را فراهم کرده است. با وجود این، گروه‌های امدادی هنوز گزارش می‌دهند برای کمک به مردم آسیب‌دیده طی این بحران سلامت با موانعی مواجه هستند. لازم است اقدامات بیشتری برای برآورده کردن مطالبات و انتظارات سازمان‌های بشردوستانه انجام شوند."

نویسندگان بیانیه  همچنین از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جوزپ بورل خواستند تا درخواست معاف کردن این کشورها از تحریم‌های فعلی را با همتای آمریکایی خود مطرح کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала